وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ازدواج شیعه با اهل حق

0

ازدواج شیعه با اهل حق

با بررسی و مطالعه در عقاید فرقه اهل حق ! به روشنی برخی از انحرافات مثل حلول پدیدار است، لذا به نظر می رسد با وجود این انحرافات که وجود دارد ازدواج با این فرقه ها از نظر فقهی برای شیعیان محل اشکال اساسی هست!.

طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

 

ازدواج با زنان اهل حق 

پرسش : من پسری شیعه هستم که عاشق دختری شده ام که جزء فرقه ی «الحق» است. خانواده او در تهران می باشند. خاندان او در کرمانشاه (قصر شیرین) زندگی می کنند. من چیزی در مورد اعتقاداتشان نمی دانم. سوال من این است که ازدواج با این دختر چه حکمی دارد؟

پاسخ : اهل حق دو گروه هستند؛ عده ای منکر ضروریات اسلامند، نماز و روزه هیچ کدام را قبول ندارند که ازدواج با آنها مطلقاً جایز نیست، ولی عده ای به یگانگی خدا و رسالت پیامبر شهادت می دهند و اگر انکار ضروریات هم کنند به انکار نبوت باز نمی گردد و ما می گوییم انکار ضروریات باید به انکار نبوت بازگردد که در این گروه نیست پس ازدواج با گروه دوم در صورتیکه بیم آن باشد که زوج تحت تاثیر عقاید زوجه واقع شود اشكال داردو اگر بیم این مطلب نباشد حرام نیست ولی بهتر این است که با دیگری ازدواج کند. 

استفتائات آیت الله مکارم شیرازی.

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=27284

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احکام ازدواج 

ویژه نامه احکام زن و شوهر

آيا فرقه اهل حق كافر و نجس هستند

نحوه خواندن صیغه ازدواج دائم (متن+ترجمه)

نحوه خواندن صیغه ازدواج موقت(متن+ترجمه)



کلید: حکمازدواج شیعه با اهل حق ازدواج شیعه با اهل حق ازدواج شیعه با اهل حق ازدواج شیعه با اهل حق  اهل حق یا یارسان ازدواج شیعه با اهل حق ازدواج شیعه با اهل حق ازدواج شیعه با اهل حق ازدواج شیعه با اهل حق ازدواج شیعه با اهل حق ازدواج با اهل حق چه حکمی دارد آیا ازدواج اهل حق با شیعیان صحیح است؟ حكم ازدواج باكره با پسري از فرقه اهل حق ازدواج با اهل حق  ازدواج با زنان اهل حق ازدواج با اهل حق (علی اللهیان) چه حکمی دارد اهل حق چه کسانی هستند

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.