وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آیت الله جوادی آملی: ماه شعبان ماه خواستن است/خدایا پیامبر را برای من یک راه باز و وسیع قرار بده!

0

آیت الله جوادی آملی: ماه شعبان ماه خواستن است/خدایا پیامبر را برای من یک راه باز و وسیع قرار بده!

 

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در درس خارج فقه خود بیان داشتند: … در این ماه باید برای مبارك رمضان آماده شد، این ماه پربركت شعبان را عده‌ای عید خاص می‌دانند البته  نه تنها برای اینکه مثلاً اعیاد پربركت شعبانیه در آن واقع شده است بلکه اصولاً خود ماه شعبان شهر رسول الله(ص) است.

ایشان با توصیه به خوانش ادعیه و صلوات شعبانیه ادامه دادند: در این صلوات شعبانیه كه هر روز عندالزوال خوانده می‌شود می‌بینید که ما هیچ بهانه‌ای برای اصلاح نشدن نداریم، ما در هر شرایطی باشیم این خاندان ما را می‌پذیرند و هر چه بخواهیم به ما می‌دهند، كَرَم اهل بیت علیهم السلام نامحدود است و این ماه‌ هم ماهِ خواستن است.

معظم له با اشاره به دعای امام سجاد علیه السلام اذعان داشتند: امام سجاد(ع) در دعای عندالزوال دارد خدایا این پیغمبر(ص) كه علی(ع) تازه از دست‌پرورده‌های اوست را برای من یک راه باز و وسیع قرار بده! ما هر روز می‌توانیم از پیغمبر چنین خواسته ای داشته باشیم كه این طلیعه‌ای باشد برای ماه مبارك رمضان. غرض این است كه همین پیغمبر افراد بت‌پرست را به جایی رساند كه سلمان و اباذر و مقداد شدند پس ما نیز می توانیم به چنین مقامی برسیم و این شدنی است.

منبع:هدانابرگرفته از اسراء

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.