وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

عوارض خود ارضايی در زنان

0

عوارض خود ارضايی در زنان

نکته: خود ارضایی حتی اگر به خروج منی منجر نشود بلکه فقط تحریک جنسی توسط شخص برای لذت حرام باشد، حرام است و گناه می باشد.

 

آيا استمنا به مقدار كم مثلا يكبار در هفته يا كمتر براي دختران زيانبار است؟ اگر بله لطفا ضررهاي آن را يادآور شويد.

 

 

نکته مهم:

 

از نظر شرعي، خودارضايي كه به هر مقدار كه باشد، حرام است و از گناهان كبيره مي باشد.

 

 

 

عواقب خودارضايى:

 

در اينجا توجه شما را به عواقب خودارضايى جلب مي نماييم تا با آگاهى از آنها بهتر بتوان از اين گناه اجتناب ورزيد. البته عواقب سوء و پيامدهاى منفى و عملى اين گناه جداى از آن كه معصيت است، فراتر از آن است كه بتوان آنها را برشمرد، بلكه فقط به چند مورد از آن اكتفا مى كنيم:

 

1- پيامدهاى جسمانى:

 

ضعف چشم و بينايى، تحليل رفتن قواى جسمانى، عقيم شدن و ناتوانى در توليد مثل، پيرى زودرس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتى چهره و از بين رفتن طراوت صورت.

 

2-پيامدهاى روحى و روانى:

 

ضعف حافظه و حواس پرتى، اضطراب، منزوى شدن و گوشه گيرى، افسردگى، بى نشاطى و لذت نبردن از زندگى، پرخاشگرى و بداخلاقى و تندخويى، كسالت دائمى، ضعف اراده.

 

3-عوارض اجتماعى:

 

ناسازگارى خانوادگى، بى ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانى در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بى غيرت شدن، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزت، پاكى، شرافت و جايگاه اجتماعى، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگى مشترك.

 

 

 

حال چنانچه فرد مبتلا به خودارضايي باشد رعايت دستورالعمل هاي زير در جهت درمان آن مفيد است:توصيه هاى اوليه به منظور كنترل نيروى شهوت و فرار از گناه خودارضايى عبارت است از:

 

 

1- سعى كنيد به هنگام خواب شكم شما بيش از حد معمول پر نباشد.

 

2- از پوشيدن لباس هاى تنگ و چسبان اجتناب كنيد.

 

3- از نگاه كردن به مناظر، فيلم ها و تصاوير تحريك كننده جدا خوددارى كنيد و به محض مواجه شدن با اين امور چشم خود را بسته و يا به زمين و يا آسمان نگاه كنيد.

 

4- از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخى هاى جنسى و تحريك كننده و فكر كردن در اين امور جدا پرهيز كنيد.

 

5- از خوردن مواد غذايى كه محرك است مانند: خرما، پياز، فلفل، تخم مرغ، گوشت قرمز، غذاهاى پرچرب، حتى المقدور اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا كنيد.

 

6- قبل از خواب حتما مثانه خود را تخليه نماييد.

 

7- از نوشيدن افراط گونه آب و مايعات پرهيز كنيد (به خصوص شب ها و قبل از خوابيدن).

 

8- هيچ گاه بدن عريان خود را در آينه نگاه نكنيد.

 

9- از دست ورزى اندام جنسى خود اجتناب كنيد و در هيچ شرايطى دست ورزى نكنيد.

 

10- هرگز به رو نخوابيد.

 

11- به منظور تخليه انرژى زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش كنيد.

 

12- هيچ گاه بيكار نباشيد، براى اوقات فراغت خود برنامه داشته باشيد و آن را با مطالعه، ورزش, عبادت و… پر كنيد.

 

13- هرگز در مكانى خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نباشيد.

 

14- هرگاه مورد هجوم افكار جنسى واقع شديد، در مكان خلوت و دور از نظر ديگران بسر نبريد بلكه در مجالس عمومى وارد شويد و در آنجا به سر بريد.

 

15- هفته اى يكى دو روز روزه مستحبى بگيريد و اگر توان آن را نداريد روزه اخلاقى بگيريد؛ يعنى، ميزان صرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش و تعداد دفعات غذا را كاهش دهيد و به حداقل خوراك اكتفا كنيد.

 

16- با نامحرم رفتار متكبرانه داشته باشيد و از سخنان ملايمت آميز با آنها خوددارى كرده واز نرمى و لينت در كلام با آنها اجتناب ورزيد.

 

17- هيچ گاه با نامحرم و جنس مخالف در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقى نمانيد، حتى براى آموزش و…

 

18- قرآن زياد بخوانيد و درباره معانى آيات آن فكر كنيد.

 

 

 

اما نسبت به حكم مسأله اي كه سؤال فرموده ايد بايد به عرضتان برسانيم؛ حصول جنابت در بانوان به دو طريق است:

 

1) دخول و همبستري

 

2) خروج منى. البته هر مايعى كه از زنان خارج شود، منى نيست. تنها ترشحاتى كه در اوج لذت جنسى خارج مى گردد، حكم منى را دارد.

 

گاهى پس از ملاعبه (يعنى بازى و شوخى هايى كه به تحريك غريزه جنسى انجام مى گيرد و موجب احساس خوشايندى و لذت جنسى مى گردد.) مايع سفيد رنگى خارج مى شود، كه آن مايع گر چه از روى شهوت و احساس لذت خارج شده، ولى مادامى كه علائم منى را نداشته باشد (مذى) ناميده مى شود و پاك است و هيچ يك از احكام منى بر آن مترتب نمى شود.

 

 

علائم منى عبارتند از:

 

1- مايعى كه خارج مى شود از روى شهوت و همراه با ارضاء كامل باشد.

 

2- با فشار و جستن بيرون مى ريزد (در زنان لازم نيست با جستن بيرون آيد).

 

3- بدن پس از آن كمى سست مى شود.
بنابراين ترشحاتى كه با اندكى شهوت و خوشايندى خارج مى شود پاك است و غسل ندارد ولى مايعى كه همراه با اوج شهوت (ارگاسم) از زن خارج مى شود حكم منى را دارد و موجب جنابت است.
با توجه به آنچه گفته شد هر وقت يقين پيدا كرديد آنچه از شما خارج شده مني بوده نجس است و غسل جنابت واجب مي شود و اما هر وقت يقين نداريد، غسل واجب نمي شود و اجتناب از آن رطوبت نيز لازم نيست مگر آن كه يقين پيدا كنيد يا نجاستي مانند بول برخورد داشته است كه در آن صورت نجس است. در هر صورت تا يقين به نجاست نداريد پاك است و نماز خود را بخوانيد.

 

 

نکته:

 

تاكيد مي كنيم از نگاه كردن صحنه هاي غير اخلاقي اجتناب كنيد زيرا ديدن اين صحنه ها در واقع فكر و روح و حتي جسم شما را آماده براي انجام گناه مي كند بنابراين براي جلو گيري از ورود اينگونه مسائل به ذهن بايد از ديدن آنها دوري كنيد.
توصيه مي شود هر چه زودتر ازدواج كنيد با توجه به وضعيتي كه شما داريد و با توجه به شرائط سني شما نياز به ازدواج داريد بنابراين در صورت آمدن خواستگار مناسب پاسخ مثبت دهيد زيرا با ازدواج بسياري از اين مسائل از بين مي رود.

 

 

نکته:

 

براي جلوگيري از خوابهاي تحريك كننده سعي كنيد هنگام بيداري فكر خود را از اينگونه مسائل (جنسي) كنترل كنيد و براي كنترل فكر از ديدن فيلم ها و برنامه هاي كامپيوتري مبتذل جدا دوري كنيد. اما اگر علي رغم انجام همه اين كارها باز هم خوابهاي تحريك كننده ديديد نگران نباشيد و در صورت جنب شدن در حالت خواب هيج اشكال شرعي ندارد فقط بايد غسل جنابت كنيد. ديدن اين خوابها در اين سنين جاي نگراني نيست و هيچ احساس گناه هم نداشته باشيد اينها همه علامت اين است كه شما نياز به ازدواج داريد و بايد هر چه زودتر شرايط ازدواج را فراهم نماييد و بيش از اين بتاخير نيندازيد.
اما اين كه گفتيد ديدن اين خوابها غير عادي و فجيع است, نه اينطور نيست, در اين سنين كه جوان نياز به ارضاء غرايز جنسي دارد چنين روياهايي را مي بيند و هيچ جاي نگراني نيست آنچه وظيفه شماست و بايد ملتزم به آن باشيد اينست كه هنگام بيداري به اينگونه مسائل نزديك نشويد و از آنچه فكر شما را آلوده مي كند يا شما را به گناه وادار مي كند جدا اجتناب كنيد.
شما دختر نجيبي هستيد و در مورد نجابت خود هيچ شك و ترديدي نداشته باشيد و دليل آن اينست كه تا به حال از ارتباط با نامحرم پرهيز كرده ايد و اين نشانه نجابت, پاكدامني و عفت شماست از خداوند بخواهيد: به شما كمك كند تا اين نجابت را تا پايان عمر داشته باشيد.

 

 

در مورد عوارض استمناء (استشها) گفته اند كه يكي از عوارض آن نازايي است اما در صورت متوقف كردن آن قطعا احتمال آن ضعيف مي باشد در اين مورد هم نگران نباشيد فقط سعي كنيد از تكرار آن جدا اجتناب كنيد. علاوه برنشاط و شادابي سعي كنيد دستور العمل هاي زير را حتما انجام دهيد.

 

 

1- هر روز بين نيم تا يك ساعت ورزش كنيد.

 

2- با افراد خون گرم صميمي و با نشاط معاشرت داشته باشيد. حتما دوستان (همجنس) خوب پيدا كنيد و از تنهايي خود را خلاص كنيد.

 

3- به مسائل مذهبي نماز اول وقت,حجاب, روزه, خواندن دعا و قرائت قرآن با توجه به معناي قرآن اهتمام داشته باشيد.

 

4- به خدا توكل كنيد, از رحمت و رأفت خداوند مأيوس نباشيد مطمئن باشيد خداوند شما را دوست مي دارد, خداوند توبه همه توبه كنندگان واقعي را مي پذيرد و آنها را دوست مي دارد بخصوص اگر فرد توبه كننده جوان باشد.

 

 

منبع: هدانا برگرفته از پرسش ها و پاسخ ها  خودارضایی،پرسمان.

حتما بخوانيد

ویژه نامه مسائل جنسی

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.