وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

دليل نام نهادن اتاقي در خانه حضرت علي(ع) به نام حضرت زهرا(س)

0

دليل نام نهادن اتاقي در خانه حضرت علي(ع) به نام حضرت زهرا(س)

با توجه به اين كه حضرت زهرا(س)بعد از رحلت پيامبر گرامي اسلام 6مدت كمي زندگي كردو مسلّم است آن حضرت در عهد خلافت حضرت امير در كوفه نبود, چرا اكنون در كوفه در خانه اي كه به حضرت اميرمنسوب است , اتاقي به نام حضرت زهرا(س) وجود دارد؟

 

پاسخ:
مدت زندگاني حضرت زهرا(س)بعد از رحلت پيامبر گرامي اسلام (ص)كوتاه بود. مورّخان رحلت بانوي بزرگ اسلام را حدّاقل چهل روز و حدّاكثر شش ماه بعد از رحلت پيامبر اكرم (ص)نوشته اند. حضرت زهرا(س) در 24سال قبل از خلافت حضرت علي (ع)رحلت نمود. رحلت آن حضرت در سال يازدهم هجري قمري بود,در حالي كه حضرت علي (ع)در سال (س)(ص)قمري هجري قمري از مدينه به بصره و سپس به كوفه هجرت نمود. بنابراين ,در خانهء حضرت علي (ع)در كوفه , حضرت زهرا(س)زندگي نكردند. اتاقي كه در اين خانه منسوب به حضرت زهرا(س)است , اتاق مسكوني آن بانو نيست . ممكن است حضرت علي (ع)يا فرزندان فاطمه (س)براي اين كه ياد و نام حضرت زهرا(س)را زنده نگه دارند, اتاقي را به نام حضرت زهرا(س)نهادند, كه نوعي ارج نهادن به دخت گرامي پيامبراسلام (ص)است .

و ممكن است اتاق منسوب به فاطمهء ام البنين , مادر ابوالفضل العباس باشد, كه برخي به جهت ناآگاهي به اشتباه به جاي فاطمهء ام البنين , فاطمهء زهرا(س)را معرفي كرده اند.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.