وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

دستورالعمل ابطال سحر از علامه سیّد ابوالحسن حافظیان

0

دستورالعمل ابطال سحر از علامه سیّد ابوالحسن حافظیان قدس سره

شیخ عبدالقائم شوشتری به نقل از علامه حافظیان در خصوص علم سحر می فرمودند:

اصل این علم درست است، در زمان حضرت سلیمان نبی (علیه السلام) بسیاری از شیاطین سحر و جادو را یاد گرفتند و از این راه زحمت زیادی برای مؤمنین درست کردند و خداوند نیز دو ملک را خلق فرمود برای کمک به مؤمنین و ابطال سحر. استاد حافظیان می‌فرمود: تحصیل سحر حرام است ولی ابطال آن جایز است و برای ابطال آن بهترین دستورات را «آیات سُخره» می دانستند.

منبع: کتاب مظهر وصف خدا، ص ۹۴

شیخ عبدالقائم شوشتری:

«برای در امان بودن از اجنه آیات سخره را روز اول هفتاد مرتبه بخواند و بعد روزی یک‌مرتبه، همچنین برای باطل کردن طلسم‌ها».

بخشی از نکته‌ی ۹۷۸ از کتاب ۱۰۰۱ نکته‌ی علامه حسن زاده آملی:

آیه سُخره دستورالعمل سائر در برنامه‌ی سالکان است و تأثیر آن در صفای قلب و اطمینان نفس و نفی خواطر و ازاله‌ی شک و وسواس به عدد سبعین مرة نفوس مستعدّه را در مرتبت ایقان است. (یعنی هفتاد مرتبه گفتن این آیات، برای نفوس مستعده و طالب معارف، مؤثّر است و اثر آن به صورت یقینی اثبات شده است)

آیات 54 تا 56 سوره اعراف را «آیات سخره» گویند:

إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ فِي سِتَّهِِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَی عَلَی الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَ الأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ (54) ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَ خُفْيَهًً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ (55) وَ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَ ادْعُوهُ خَوْفًا وَ طَمَعًا إِنَّ رَحْمَهَ اللّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ (56)

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.