وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

خواستگاری از دختری که قبلا برادر بزرگتر خواستگارش بوده

0

خواستگاری از دختری که قبلا برادر بزرگتر خواستگارش بوده

برادر بزرگتر

پرسش 72 . من مشكلى دارم كه با مشورت شما مى خواهم حل كنم. من مى خواهم به خواستگارى كسى بروم كه برادرم از اون خواستگارى كرده و جواب رد شنيده. بنا به دلايلى شايد حق با اون باشه. احتمال اين كه به من جواب بده زياده. من ترديد دارم كه به خواستگارى اون بروم كه در آينده مشكلى ايجاد بشه. من را از اين گمراهى نجات بدهيد.

خواستگارى از ايشان به شكل كلى و فارغ از عوامل جزيى اشكالى ندارد ولى اگر دليل ايشان در پاسخ منفى به برادرتان هم چنان باقى باشد و يا يك ايراد خانوادگى باشد در اين صورت بايد از خواستگارى خودارى نماييد چه جواب منفى مكرر شنيدن صحيح نيست.

 

لذا خوب است به گونه اى پى ببريد كه علت جواب منفى ايشان چه بوده است اگر همچنان آن علت باقى است نبايد به خواستگارى برويد. پس ببينيد چه دليلى براى جواب منفى به برادرتان بيان  نموده اند. از طرفى شما كه ادعا داريد احتمالاً با شما پاسخ مثبت مى دهد چه دليلى براى اين ادعاى خود داريد يا اين سخن يك خوش خيالى خام نيست اگر براى اين حرف خود دليل عقل پسند داريد كه ما از آن ناآگاه هستيم و خود آن را بررسى نماييد اگر قانع كننده يافتيد اقدام نماييد و الا در پى آشنايى با دليل ايشان برآييد. اگر همچنان آن دليل باقى است ديگر تكرار نكنيد و الا مانعى براى خواستگارى مجدد نيست.

 

 

در ضمن از آنجا كه برادر شما براى خواستگارى اقدام كرده بوده و تمايل به ايشان داشته، لذا ازدواج شما ممكن است از جهت عاطفى به برادرتان لطمه بزند و از جهت اخلاقى كار صحيحى نمى باشد مگر اين كه قبل از آن اين مسئله را با برادرتان مطرح كنيد و رضايت ايشان را جلب كنيد و در صورتى كه راضى بود اقدام كنيد و اگر سعى كنيد مراسم عروسى شما بعد از مراسم ازدواج برادرتان باشد بهتر است.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

 

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.