حکم شرعی بوتاکس و ساکشن و حجم دهنده لب

حکم شرعی بوتاکس و ساکشن و حجم دهنده لب
هر گونه آرایش و عمل جراحی زیبایی اگر ضرر قابل توجهى داشته باشد، و یا مستلزم لمس و نظر حرام باشد، و یا تشبّه به جنس مخالف محسوب شود، جایز نیست.

سلیکون (حجم دهنده لب)، ساکشن (کوچک کننده پهلو، سینه)، بوتاکس (تزریق ژل به صورت) و همچنین گونه گذاری با بوتاکین را خانمها روی صورت انجام میدهند. آیا انجام این کارها برای مشتری اشکال دارد؟ و برای آرایشگر گناه محسوب میشود؟
ج. اگر ضرر قابل توجهی نداشته باشد، فی نفسه اشکال ندارد.
منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای.

سلیکون (حجم دهنده لب)، ساکشن (کوچک کننده پهلو، سینه)، بوتاکس (تزریق ژل به صورت) و همچنین گونه گذاری با بوتاکین را خانمها روی صورت انجام میدهند. آیا انجام این کارها برای مشتری اشکال دارد؟ و برای آرایشگر گناه محسوب میشود؟
پاسخ: به خودی خود حرام نیست .
منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر استفتائات حضرت آیت الله العظمی سیستانی

سوال: سلیکون (حجم دهنده لب)، ساکشن (کوچک کننده پهلو، سینه)، بوتاکس (تزریق ژل به صورت) و همچنین گونه گذاری با بوتاکین را خانمها روی صورت انجام میدهند. آیا انجام این کارها برای مشتری اشکال دارد؟ و برای آرایشگر گناه محسوب میشود؟
پاسخ:
فی نفسه جایز است. قسمت هایی که در معرض دید نامحرم است، اگر نوعاً محرک باشد باید از نامحرم پوشانده شود.
منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر استفتائات حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی.

سوال: سلیکون (حجم دهنده لب)، ساکشن (کوچک کننده پهلو، سینه)، بوتاکس (تزریق ژل به صورت) و همچنین گونه گذاری با بوتاکین را خانمها روی صورت انجام میدهند. آیا انجام این کارها برای مشتری اشکال دارد؟ و برای آرایشگر گناه محسوب میشود؟
اگر مستلزم ضرر قابل توجهی برای بدن باشد، جائز نیست.
منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر استفتائات حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی.

سوال: سلیکون (حجم دهنده لب)، ساکشن (کوچک کننده پهلو، سینه)، بوتاکس (تزریق ژل به صورت) و همچنین گونه گذاری با بوتاکین را خانمها روی صورت انجام میدهند. آیا انجام این کارها برای مشتری اشکال دارد؟ و برای آرایشگر گناه محسوب میشود؟
اگر ضرر داشته باشد ، حرام است و همچنین اگر متوقفِ بر کارِ حرامی باشد (مثلِ لمس و نگاهِ مردِ نامحرم) انجامِ آن کار حرام است و همچنین اگر این کار را که انجام میدهند بگویند مدتی نباید آب بزنی چون آب برایِ آن محلّ ضرر دارد که مکلف نتواند وضوی عادی یا غسلِ عادی بگیرد بازهم حرام است.
منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر استفتائات حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی