وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

تفاوت نظام اسلامی با نظام غربی چیست؟ آیا غربی ها در حکومت داری از ما جلوتر نیستند ؟

0

تفاوت نظام اسلامی با نظام غربی چیست؟ آیا غربی ها در حکومت داری از ما جلوتر نیستند ؟

پرسش:
از شبهاتی که خصوصا افراد تحصیل کرده به اسلام و حکومت اسلامی وارد میکنند این است : افق های اسلام و نظریات نظریه پردازان اسلامی در مسائل مختلف به خصوص اداره جامعه و مسائل حکومتی و کلان بسیار ایده آل گرایانه و غیر قابل اجراست و فاقد الگو و ساختار اجراییست به همین خاطر است که غربیها در سیستم ادرای و ادارات و سازمکانها و سطوح کلان کشوری موفق تر از ایران هستند…پاسخ روشنگرانه شما را خواستارم

پاسخ(حجت الاسلام ایمانی):
۱ـ یکی از آموزه های اسلام در وادی سیاست، بحث ولایت فقیه است. آیا ولایت فقیه، فاقد ساختار اجرایی است؟ اگر فاقد ساختار اجرایی است، پس چگونه اجرا می شود؟ و چگونه همین ولایت فقیه، توانسته است، پوزه ی این همه قدرتهای غربی را به خاک بمالد؟

۲ـ یکی دیگر از آموزه های اسلامی، بحث جهاد فی سبیل الله است. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث بر ضدّ کشور عزیزمان، چهل کشور دنیا، پشت سر صدّام ایستاده بودند؛ با تمام قوا؛ در حالی که حتّی سیم خاردار هم به ما نمی فروختند. در این دفاع مقدّس، ما با همان آموزه ی جهاد اسلامی، توانستیم صدّام و چهل کشور پشت سرش را به زانو در آوریم؛ در حالی که او از هر ابزاری استفاده می نمود؛ حتّی از بمب شیمیایی.

۳ـ کشور ما، حدود سی سال است که روی پای خود ایستاده و از اوّل انقلاب، در تحریم اقتصادی و فشار سیاسی بوده، و هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته است؛ هر نظامی غیر از نظام اسلامی بود، زیر این همه فشار، یا نابود می شد یا عقب افتاده می ماند. امّا پیشرفت علمی کشورمان، چنان سریع بوده که دشمنان اسلام را به وحشت اندخته است.

۴ـ از بعد سیاسی، ایران اسلامی، محبوبترین کشور دنیاست؛ و دشمنان ما، منفورترین کشورهای جهان هستند. و نفوذ سیاسی نظام ما چنان گسترده است، که امروز اکثر کشورهای عربی و غربی را به حرکت در آورده است. تمام این حرکتهای ضدّ امپریالیستی که در کلّ دنیا ملاحظه می کنید، بی واسطه یا با واسطه تحت تأثیر انقلاب اسلامی، شکل گرفته اند.

۵ـ در جهان امروز که اقتصاد جهان دچار بحرانی عظیم شده، کشور ما توانسته است خود را از صدمات جدّی این برهان جهانی حفظ کند.

۶ـ امّا در مورد سیستمهای غربی. اگر این سیستمها کارایی دارند، پس این نهضت ۹۹ درصدی چیست؟ این سیستم، اوّلاً کلّ آفریقا و بخش عظیمی از آسیا را قرنهاست که چپاول می کند. ثانیاً بعد از این همه چپاول دنیا، در خود این کشورها، یک درصد از مردم آنها، هشتاد درصد کلّ ثروت آن کشورها را در اختیار دارد. آیا این است معنی اداره ی درست جامعه؟!
بیشترین زندانیان جهان، در آمریکا هستند. آیا این است اداره ی درست جامعه؟!
بزرگترین صادر کنندگان اسلحه، که کاربردی جز نابود نمودن انسانها ندارد، همین کشورهای مثلاً متمدّن هستند. آیا این است اداره ی درست جامعه؟!
بیشترین آسیب به جنگلها و دریاها و لایه ی اذن و به طور کلّی طبیعت، از طرف همین کشورهای مثلاً متمدّن است. آیا این است ادراه ی درست جامعه؟!
بیشترین موادّ مخدّر مصنوعی جهان را همین کشورها صادر می کنند؛ و حامی بزرگ کشت موادّ مخدّر در افغانستان هم همینها هستند. آیا این است اداره ی درست جامعه؟!
کشورهای مثلاً متمدّن جهان، و در رأس آنها آمریکا، از جنگ جهانی دوم تا کنون، حتّی یک روز هم نبوده که در جایی در حال جنگ نبوده باشند. آیا این است اداره ی درست جامعه؟!
آیا می دانید چقدر سلاح اتمی در دست همین کشورهای مثلاً متمدّن وجود دارد؟ به اندازه ای که با آنها می توان ۳۰۰ کره مثل زمین را، از تمام صورتهای حیات، پاک نمود. عاقلان قضاوت کنند؛ این همه سلاح اتمی برای چیست؟ و به چه دردی می خورد؟! آیا این است اداره ی درست جامعه؟!
هزاران نفر در عراق کشته شده اند، تا کشورهای مثلاً متمدّن بتوانند نفت مجّانی به دست آورند تا بتوانند خود را از رکود اقتصادی نجات دهند. باز هزاران نفر در افغانستان کشته شده اند تا آنها بتوانند با به دست گرفتن تجارت موادّ مخدّر، و در آمد حاصل از آن، رکود اقتصادی خود را علاج کنند. البته موفّق هم نشده اند. آیا این است اداره ی درست جهان؟!
خانواده تا حدّ زیادی در غرب، منهدم شده، و انسانها جای خالی محبّت اقوام و نزدیکان را با نگه داشتن سگ و گربه و دیگر حیوانات پر می کنند؛ حتّی زن و شوهرها هم با نگاه تجارتی با هم زندگی می کنند؛ به نحوی که اوّلاً هر کسی خرج خودش را در می آورد؛ و اگر یکی به مشکلی برزگ برخورد کند، دیگری او را ترک می کند. آیا این است اداره ی درست جامعه؟!
و … .
در منطق خودباخته ها، خر مردنی همسایه، بهتر از اسب تیزرو خودشان است. به جای آنکه آستین بالا بزنند و کشور خودشان را درست کنند، کارشان شده است، تعریف و تمجید از نظامهایی که حتّی مردم خود آن کشورها نیز از دستشان به سطوح آمده اند.
البته ما منکر وجود مشکلاتی در کشور خودمان نیستیم. امّا اکثر همین مشکلات نیز ناشی از آن است که هنوز، نظامات اداری و اقتصادی ما، به سبک نظامهای غربی کار می کنند؛ همان نظامی که در حال فروپاشی است. لذا رهبر معظّم انقلاب، تأکید ویژه روی تأسیس علوم انسانی اسلامی دارند. چون سیستمهای غربی امتحان خود را پس داده و ثابت نموده اند که قادر به اداره ی جهان نیستند. امروز روز بیداری مسلمین، و روز به روی کار آمدن مدل حاکمیّت اسلامی است. جهان آینده از آنِ مسلمین است؛ و غربی ها هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند. طولی نخواهد کشید که حتّی در خود کشورهای غربی نیز، مسیحیّت، جزء اقلّیّتهای مذهبی خواهد شد؛ و اسلام، دین اوّل آن کشورها خواهد شد. این مطلبی است که خود غربی ها هم درباره اش هشدار داده اند.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.