وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

با نامزد بداخلاق چکار کنم

0

با نامزد بداخلاق چکار کنم

نامزد اينجانب بدخلقي ميكنه البته دوستم داره و من هم دوستش دارم. گاهي وقتها بي حوصله هست. باهام حرف نميزنه مثل بچه ها اذيت ميكنه بهانه هاي بي خودي ميگيره، لطفا راهنماييم كنيد. نمي خوام اختلافات سطحي موجب دلسردي هردومون بشه. چكار كنم بهم راه حل بديد نميخوام از دستش بدم. دختر خوبيه با ايمان و معتقد هستش فقط ايرادهايي كه گفتم را داره. لطفا به طور مفصل راهنماييم كنيد.

 

پاسخ:
پرسشگر گرامي گرچه مراحل انتخاب همسر در استحکام خانواده بسيار تاثير گذار است، اما چگونگي تعامل زن و شوهر در شيرين شدن زندگي آنان تاثير زيادي دارد. در اين ميان از آنجا که مرد نقش اساسي مديريت خانواده را بر عهده دارد، رفتارهاي مرد در جهت دهي روند خانواده به سوي تعالي يا افول غير قابل انکار است، بنابراين مراقب باشيد در برابر رفتارهاي موقت، دلسرد کننده و سکوت همسر خود احساساتي نشويد و با درايت سعي کنيد رفتارهاي او را هدايت کنيد. درباره سوال شما نکاتي به نظر مي رسد که در زير به بررسي آن مي پردازيم:
1.از تفاوت هاي شخصيتي زن و مرد اطلاع کامل پيدا کنيد. سعي کنيد با ويژگي هاي خاص زنان آشنا شويد و رفتارهاي خود را بر اساس آن تنظيم کنيد.

 

2.با توجه به اينکه همسر شما فردي با ايمان و متدين است و داراي ملاک هاي اصلي انتخاب همسر مي باشد و از سوي ديگر رفتارهاي همسرتان دائمي نيست و فقط در برخي موارد با شما به صورت سرد رفتار مي کند، جاي هيچ نگراني نيست و به مرور زمان مشکل شما حل مي شود.

 

3.به ياد داشته باشيد زنان در برخي مواقع مانند عادت ماهيانه، زماني که با موضوعات استرس زا روبرو هستند حساس، گوشه گير و گاها پرخاشگر مي شوند، بنابراين وضعيت و شرايط او را در نظر بگيريد و در چنين زمان هايي از لحاظ روحی آمادگي رفتارهاي نا مناسب را داشته باشيد.

 

4.سعي کنيد علت رفتارهاي او شناسايي کنيد و با تمام وجود براي رفع آن اقدام کنيد.

 

5.برخي از مشاوران دوران عقد را به برزخ زن و شوهر تشبيه مي کنند، چرا که زن و مرد نه به صورت کامل مستقل شده اند تا شرايط و قوانين زندگي مشترک بر روابط آنان حاکم باشد و نه اينکه مجرد هستند تا احساس رهايي و بي مسئوليتي دوران مجردي را داشته باشند، از اينرو برخي از رفتارهاي زن و مرد مقتضاي اين دوران است و پس از سپري شدن اين دوران و تشکيل زندگي مشترک خود به خود حل مي شود. در ضمن از آنجا که دختر و پسر در ابتداي راه تشکيل زندگي مشترک هستند، هنوز در فضاي دوران مجردي هستند و با بسياري از وظايف يک فرد متاهل آشنا نيستند و به همين دليل ممکن است در برخي مواقع رفتارهايي از زن و مرد سر بزند که موجب آزردگي شريک زندگي آنان شود.

 

6.کتاب هايي که در زمينه دوران عقد و زندگي مشترک نوشته شده است را با دقت مطالعه کنيد و از همسر خود هم بخواهيد تا اين کتاب ها را مطالعه کند.

 

7.با توجه به مطالب گفته شده بايد توجه داشته باشيد كه تجربه نشان داده زوج هاي جوان اوائل زندگي مشتركشان به خاطر عدم آشنايي از روحيات و اخلاقيات همديگر و اختلاف نظرها و اختلاف سليقه ها در مسائل جزئي زندگي دچار تنش مي شوند. كمال خواهي، مطلق نگري و ايده آل گرايي آنها اگر به همراه حلم و بردباري و سعه صدر نباشد شيريني زندگي را به تلخي تبديل مي كند.

 

البته اختلاف و تنش در ابتداي زندگي براي دختر و پسري كه از خانواده هاي مختلف بوده و از روحيات متفاوت برخوردارند زياد دور از انتظار نيست و مشكل مهمي نيست به شرطي كه زود حل شود و طولاني يا مكرر نشود؛ زيرا ازدواج نهال نو پايي است كه اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگيري ها قرار گيرد امكان شكسته شدن دارد. پس بايد هوشيار باشيد و اجازه ندهيد مسائل جزئي و سطحي خللي در زندگيتان ايجاد كند.

 

 

8.با يادگيرى مهارت‏هاى ارتباطى نظير فعالانه به حرف‏هاى يكديگر گوش كردن، احترام به نظرها و عقايد يكديگر و تشريك مساعى و مشورت كردن روابط خود را بهبود بخشيد.

 

 

9.در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در نخستين فرصت ممكن به حل و فصل آن بپردازيد تا به فرآيندى مخرب و پيشرونده تبديل نشود.
اگر رفتار خاصى براى شما مبهم است، ساده‏ترين راه اين است كه از همسرتان هدف و علت آن رفتار را بپرسيد و با روش مسالمت‏آميز، صميمانه و خوش بينانه موضوع را روشن كنيد. احساسات خود را درباره رفتارهايي که موجب دلگيري شما مي شود را براي او بيان کنيد.

 

10.هميشه، در رويارويى با مسائل و مشكلات خانوادگى، خود را در وضعيت طرف مقابل قرار دهيد و با قبول مسؤوليت‏ خود و شناخت انتظارات متقابل به حل و فصل اختلافات روى آوريد.

 

11.از داشتن نگرش‏هاى آرمان گرايانه و شاعرانه در مساله ازدواج و روابط زناشويى و نيز انتظارات غير واقع بينانه اجتناب كنيد.

 

12.يکي از نيازهاي اساسي زن، نياز به محبت است. چنانچه مردي به خوبي اين نياز را بر آورده کند، خود به خود زن به طرف او جذب مي شود و به تمام خواسته هاي مرد عمل مي کند، بنابراين با تمام وجود سعي کنيد اين نياز طبيعي و ذاتي همسر خود را بر طرف کنيد.

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.