وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ازدواج با دختر بی نماز

0

ازدواج با دختر بی نماز

روش همسريابى

پرسش 41 . راستش 3 تا از دختراى كلاسمون خوبن. از نظر اخلاقى. از اونجايى كه بهترين راه اسلامى براى خواستگارى ابتدا تحقيق از رفتار طرف مقابل و تحقيق و پرسش از دوستان نزديك است. براى يكيشون اين كارو كردم. دوستش گفت: صبوره، نماز خونه، روزه مستحبى مى گيره و كلاً خيلى مذهبيه. خوب تا اينجاش از لحاظ اخلاق و ايمان به من مى خوره. دو تا ديگه رو تحقيق نكردم اما آشنايى كمى باهاشون دارم. نماز نمى خونن. چادر نمى ذارن. اما از لحاظ اخلاقى خيلى خوبن. به هيچ پسرى باج نمى دن. نمى ذارن مزاحمشون شن. خيلى با جرأتن. اما خوب طبق حديث پيامبر (صلی الله علیه وآله)  اولين عامل بايد ايمان باشه بعد اخلاق خوب. آيا اين فكر درسته كه مى شه ازدواج كرد و بعد همسر رو نمازخون كرد؟ آيا نمونه هايى سراغ دارين كه بعد از ازدواج طرف نمازخون شه؟ اگه نمازخون نشه چى؟ زندگى به هم مى خوره؟ خيلى ها مى گن زنى كه به خاطر خداى خودش نماز نمى خونه به خاطر شوهرش هم نماز نمى خونه؟ آيا از لحاظ اسلام ايراد داره هم زمان واسه 3 نفر تحقيق كنيم؟ اگه دخترا از اين موضوع آگاه شن كه يكى اينا رو از بين  چند نفر انتخاب كرده و به قول امروز يا كشته مردش نشده ناراحت مى شن؟ اگه بخوام رو در رو حرف بزنم بهترين موقع كى هست؟

ازدواج يكى از مهم ترين حوادث زندگى است و نقش اساسی در خوشبختى و سعادت يا بدبختى و شقاوت انسان دارد بنابراين چنين كارى را با ريسك كردن و يا احتمال اين كه بعدا متدين مى شه و نمازى مى خونه و… به نظر مى آيد كار معقول و منطقى نيست. بنابراين اگر شما مقيد به احكام شرعى و پاى بند به دين و مسائل دينى هستيد و دوست داريد در آينده با همسرى متدين زندگى كنيد، از همين الان بايد ببینید فردى كه مى خواهيد به عنوان همسر و شريك زندگى خود انتخاب كنيد آيا حد نصاب از ايمان و التزام عملى به احكام شرعى را دارد يا نه؟ اگر مقيد نيست و رعايت نمى كند چگونه مى خواهيد وارد زندگى مشترك با وى شويد؟!

اما اين كه آيا احتمال دارد بعد از ازدواج مرتب نماز بخواند يا حجابش را بهتر مراعات كند، اين فقط يك احتمال است. شما بايد با دخترى ازدواج كنى كه اهل ايمان، حياء، حجاب و پاكدامن باشد و نمى توان با چنين احتمال و حدسى، زندگى مشترك و آينده خود را بنا كرد.

اما اين كه گفتيد آيا نمونه هايى سراغ داريد كه بعد از ازدواج نمازخون بشه؟ بله هستند افرادى كه تغيير مى كنند ولى در مقابل نيز كسانى هستند كه بعد از ازدواج وضعيت شان بدتر مى شه، هر دو قسمش وجود دارد.

اما اين كه ايراد داره كه در مورد 3 نفر تحقيق كنيد يا نه؟ هيچ اشكالى نداره ولى بهتر است تحقيقات خود را به گونه اى پيگيرى كنيد كه كسى از آن اطلاع پيدا نكند.

نكته مهم ديگر آن كه شما بايد هر چه زودتر 1 نفر را انتخاب و بقيه را از ذهن خودت پاك كنى و هرگز به آنها فكر نكنيد شما بعد از اين كه 1 نفر را  انتخاب كرديد اصلاً در مورد اين كه سه گزينه داشته ايد و شما يكى را انتخاب كرديد، با كسى حرف نزنيد. بيشتر جوان ها كه مى خواهند ازدواج كنند گزينه هاى مختلفى در نظر دارند يا خانواده آنها پيشنهاد مى دهند در هر حال شما به صورت منطقى تصميم بگير و به اين مسائل خيلى لازم نيست فكر كنيد.

به نظر مى آيد اگر خانواده را در جريان بگذاريد تا آنها نيز دختر را ببينند، خيلى بهتر است.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.