وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آداب زيارت به نيابت در امامزاده ها و حرم ائمه معصومين

0

آداب زيارت به نيابت در امامزاده ها و حرم ائمه معصومين

آداب زيارت به نيابت در امامزاده ها و حرم ائمه معصومين چگونه بايد باشد آيا با يك سلام به نيابت از شخص انجام مى شود يا حتما بايد زيارت مخصوصه خوانده شود؟ اگر براى چند نفر بخواهيم انجام دهيم چگونه انجام مى شود؟

توجه به نكات زير روشنگرپرسش شما است:

1- لطف و كرم خداوند بيكرانه و نامحدود است وبه اندازه اى است كه گاهى اگر كسى يك عمل را به نيت خود و افراد ديگر به جا آورد اجر و پاداش و ثواب آن به همه مى رسد بى آن كه از اجر و پاداش فرد عامل چيزى كم شود.

2- انسانى كه زائر قبر پاك معصومى است مى تواند زيارت را هم از طرف خود و هم به نيابت از ديگران انجام دهد وثواب اين زيارت به فضل و كرم الهى به همه آنها به طور كامل مى رسد به گونه اى كه گويا همه آنها اين زيارت را خود به جا آورده اند.

3- دادن يك سلام به نيابت از ديگرى ثواب و اجر و اثر براى هر دو دارد ولى البته انجام زيارت و خواندن زيارت مخصوص به حرم امامى خاص- ع- از نظر ثواب و اجربراى نائب و منوب عنه كاملتر است.

در هر صورت همانگونه كه مرسوم است، در آغاز زيارت مى گويد: زيارت مى كنم از طرف پدر، مادر و… ملتمسين دعا وكسانى كه سفارش كرده اند، قربهً الى الله، در اين صورت آنها را در ثواب زيارت شريك مى كند. پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.