وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ماه مبارك رمضان، فرصتی جهت رهایی از حصار گناهان

0

ماه مبارك رمضان، فرصتی جهت رهایی از حصار گناهان

آیت الله العظمی جوادی آملی در یکی از جلسات درس اخلاق خود با ذکری روایتی از اميرمؤمنان(سلام الله عليه)، به ویژگی ممتاز ماه مبارک رمضان برای دوری از گناه اشاره کرده و اظهار داشتند:

كسي از وجود مبارك اميرمؤمنان(سلام الله عليه) سؤال كرد من هر چه مي‌خواهم نماز شب بخوانم نمي‌توانم! حضرت فرمود: تو در بندي، «قَيَّدَتْكَ ذنوبك؛  گناه تو را به بند كشيده، لذا نمي‌تواني [براي نماز شب] برخيزي!

پیام اين بيان نوراني حضرت اين است كه مردم! «إنّ أنفسكم مرهونةٌ بأعمالكم فَفُكُّوها باستغفاركم»[1] مردم! شما در بنديد، بدهكاريد، شما را به گرو گرفته اند، بياييد ماه مبارك رمضان خودتان را آزاد كنيد؛ يك انسان آزاد در كمال آسودگي از نامحرم مي‌گذرد، از زيرميزي و روميزي مي‌گذرد، نه بيراهه مي‌رود نه راه كسي را مي‌بندد، نه دروغ مي‌گويد نه خلاف مي‌گويد، هيچ جا آبروي نظام اسلامي و خون‌هاي پاك شهدا را نمي‌ريزد!

در نتیجه حضرت فرمود بياييد خودتان را آزاد كنيد؛ تا انسان آزاد نشد گرفتار همين مشکلاتی است که امروز در جامعه شاهد آن هستیم،  اگر اين راه براي ما در ماه مبارك رمضان باز است آن وقت چرا از این فرصت بهره نبریم و خودمان را ارزان بفروشيم؟

اسراء

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.