وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

هدف امریکا از تهدید نظامی ایران

0

هدف امریکا از تهدید نظامی ایران

پرسش: امكان داره آمريكا در نهايت به ايران حمله نظامى كنه يا نه‏؟!

پاسخ:

با سلام و تشكر از مكاتبه با اين مركز، على رغم تهديدهاى متعددى كه در اظهارات مسئولين آمريكا و اسرائيل وجود دارد، و در حال حاضر احتمال عملى شدن حمله نظامى را نسبت به مقاطع گذشته بايد جدى تر بگيريم و اين امر لزوم هوشيارى و آمادگى كامل دفاعى كشور در عرصه هاى مختلف را ايجاب مى نمايد اما در عين حال با توجه به شواهد و واقعيات موجود به نظر مى رسد در كوتاه مدت خطرى نظامى ايران راتهديد نمى كند چنانكه دريابان شمخانى رئيس مركز تحقيقات راهبردى دفاعى معتقد است ايران تا آخرسال 1389 و آغاز سال 90 در مرز هيچ تهاجم نظامى نيست، از اين منظرآمريكايى ها دليل، ظرفيت و آگاهى كافى براى اقدام نظامى عليه ايران ندارند. زيرا سندى كه بر اساس آن آمريكا ايران را تهديد هسته اى كرد هيچ خاصيت نظامى براى اقدام عليه كشورمان ندارد. آمريكايى ها فقط به دنبال مسائلى براى بهانه گيرى هستند وگرنه هرگز اقدام نظامى را دردستوركار خود قرار نمى دهند. (روزنامه قدس، چهارشنبه 8 ارديبهشت ماه)

همچنين امكان ائتلاف بين‏المللى در مورد حمله به ايران تا اطلاع ثانوى امكان به وجود آمدن آن نيست چون تجربه ‏ى عراق براى آنها از لحاظ بين‏ المللى نه از لحاظ قبول مردمشان تجربه‏ى خوبى بوده و عملى كردن حمله به ايران در سطح جهانى ممكن نيست چون اگر ايران ناامن شود همه‏ى دنيا ناامن مى‏شود. همچنين تهديدات حمله اسرائيل نيز در چارچوب جنگ روانى است تا ديگران را با سناريوى تحريم همراه كند. در يك بررسى دقيق تر مى توان انگيزه ها و اهداف نو محافظه كاران امريكا از تهديد به جنگ افروزى در منطقه خاورميانه را به چند دسته تقسيم بندى كرد:

1 سرازير شدن در آمدهاى حاصل از فروش نفت به سمت كشورهاى غربى بويژه امريكا به دليل نا امنى در منطقه و انعقاد قراردادهاى كلان نظامى با كشورهاى منطقه.

2 فرار مغزها و مهاجرت نخبگان (سرمايه هاى انسانى) كشورهاى منطقه به كشورهاى غربى و امريكا.

3 كنترل اوپك و قيمت گذارى نفت به طورى كه در حال حاضر شركتهاى بزرگ نفتى امريكا يى به دليل بالا رفتن قيمت نفت در آمد سرشارى داشته اند.

4 تامين انرژى آينده از سوى امريكا با توجه به اينكه سال 2025 سال بحران انرژى نام گرفته است.

5. مهار روسيه و چين

6. تأمين امنيت اسرائيل

7. ايجاد خاورميانه جديد به سبك امريكايى

8. ايجاد ساختار هاى مناسب اقتصادى سياسى و فرهنگى در كشورهاى منطقه با توجه به بحث جهانى شدن و در نهايت تسلط امريكا بر منطقه خاورميانه.

و البته دشمنان ملت ايران به خوبى به استحكام نظام اسلامى و پايدارى ملت مسلمان ايران در مقابله با انواع تهديدات آنان وقوف كامل دارند چنانكه حضرت آيت الله خامنه اى تأكيد مى نمايند: استحكام يك نظام، به ايمان، قدرت و توانايى ايستادگى، عزم راسخ، و فريب الفاظ فريبنده را نخوردن، است. ايشان با اشاره به دائمى نبودن تندبادها، مى افزايند: ملت ايران اكنون بعد از گذشت سى سال، در همه زمينه ها پايدارتر و قوى تر است و نشان داده كه توانايى ايستادگى در مقابل انواع دشمنى ها را دارد.

فرمانده كل قوا در بخش ديگرى از سخنان خود نيروهاى مسلح را به اتخاذ تدابير لازم جهت ارتقاى توان رزمى و دفاعى توصيه و تأكيد كردند: نيروهاى مسلح بايد همواره آمادگى و هوشيارى كامل در برابر تهديدها را داشته باشند و لازمه آن هم برنامه ريزى، و جدى گرفتن آموزش و تدابير مورد نياز نظامى و دفاعى است. (يكشنبه 22 فروردين 1389)

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.