وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

نظر مقام معظم رهبری درباره کتاب «سلام بر ابراهیم»+ فیلم

مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان و نویسندگان، «جالب» و «جذاب» بودن را دو ویژگی کتاب «سلام بر ابراهیم هادی» می‌دانند و نویسندگان را به شناسایی و معرفی شخصیت‌هایی مانند شهید هادی توصیه می‌کنند.

0

«سلام بر ابراهیم» که تاکنون در دو جلد منتشر شده، تلاش دارد تا از گذر خاطرات و گفته‌های دیگران، شخصیت شهید ابراهیم هادی را به عنوان یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس به مخاطب معرفی کند. این اثر که کاری است از گروه شهید ابراهیم هادی تاکنون در صدر کتاب‌های پرفروش دفاع مقدس طی سال‌های متمادی معرفی شده است.

شهید هادی در یکم اردیبهشت ماه سال 36 در خانه‌ای اجاره‌ای در خانواده‌‌ای مقید و مذهبی متولد می‌شود. هرچند صاحب خانه سه پسر و یک‌دختر دارد، از تولد فرزند جدید سر از پا نمی‌شناسد و پیوسته خدا را شکر می‌کند. کاسب محل که به کسب حلال معروف است، نام پسر را هم انتخاب کرده است: «ابراهیم»؛ نماد مقاومت و توکل. بعدها هادی درباره پدرش چنین گفته است: «اگر پدرم بچه‌های خوبی تربیت کرد، به خاطر سختی‌هایی بود که برای رزق حلال می‌کشید…».

کتاب در ادامه نگاهی دارد به دوران نوجوانی و بعد جوانی شهید هادی از منظر دوستان و همراهان. این اثر تلاش دارد تا با گفت‌وگو با افراد مختلف، به بخش‌های مختلفی از زندگی این شهید بپردازد و نگاهی فراگیر از او ارائه دهد. با وجود این، از بخش‌های خواندنی کتاب، به دفاع مقدس اختصاص دارد. بخشی که منش پهلوانی شهید هادی، بیش از دیگر بخش‌های کتاب نمود می‌یابد.

در دیدار جمعی از فرماندهان با رهبر معظم انقلاب در سال 94، معظم‌له به کتاب «سلام بر ابراهیم» و شخصیت اصلی این اثر اشاره کردند و «جالب» و «جذاب» بودن را دو ویژگی این اثر دانستند.

ایشان در ادامه نویسندگان دفاع مقدس را به شناسایی و معرفی شخصیت‌هایی مانند شهید ابراهیم هادی توصیه کردند و فرمودند: آن جاذبه شخصیت، شخصیتی که در این(کتاب «سلام بر ابراهیم») معرفی شده، به قدری جاذبه دارد این شخصیت که آدم را مثل مغناطیس به خودش جذب می‌کند، آدم را میخکوب می‌کند، بگردید این شخصیت‌ها را پیدا کنید. از این قبیل شخصیت‌های برجسته‌ای هستند که این‌ها سردار هم نیستند، حتی فرمانده گردان هم نیستند، اما حکایت‌ها دارند، ماجراها دارند… .

فیلم کامل صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره کتاب «سلام بر ابراهیم» و شخصیت شهید ابراهیم هادی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

تسنیم
نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.