وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

شیر دادن به نوزاد دیگران و تاثیرات اخلاقی آن

هرچقدر شخصی که شیر می دهد اهل عبادت و اعمال نیک باشد، تاثیر روحی بالاتری بر روی بچه ها می گذارد، لذا به مادر ها توصیه می کنیم همواره دائم الوضو باشند، در روایات مطرح شده که …

0

شیر دادن به نوزاد دیگران و تاثیرات اخلاقی آن

آيا اگر نوزادى از شير مادر ديگرى استفاده كند در اخلاق و رفتار اوتأثيرى دارد؟

بدون ترديد شيرى كه كودك مى‏ خورد در شخصيت او تأثير دارد. البته از نظر شرعى دايه گرفتن براى طفل اشكالى ندارد ولى بايستى كسى را براى اين منظور برگزيد كه داراى صلاحيت‏هاى اخلاقى و شرعى باشد.

از مال حلال ارتزاق كند و اهل فسق و فجور نباشد. زنانی که بیماری های روحی و اخلاقی مثل بی حجابی، لاابالی گری، هرزه بوده، بی اهمیت بودن نسبت به روابط با نامحرم دارند و در کل نسبت به اوامر الهی بی اعتنا یا کم اعتنا هستند، حالات روحی آنها از طریق ارتباط و شیر دادن به طفل منتقل می شود.

هم چنين نبايد كودك را به دايه احمق سپرد چرا كه شير او بر روى كودك اثر خواهد گذاشت.

هرچقدر شخصی که شیر می دهد اهل عبادت و اعمال نیک باشد، تاثیر روحی بالاتری بر روی بچه ها می گذارد، لذا به مادر ها توصیه می کنیم همواره دائم الوضو باشند، در روایات مطرح شده که وضو نور معنوی خاصی دارد. خواندن یک بار سوره یاسین در روز مخصوصا بعد از نماز صبح، و گقتن ذکر استغفار و صلوات همراه با ترک گناه مخصوصا گناه چشم مثل نگاه حرام به تصاویر و ترک گناه گوش مثل تمام انواع موسیقی ها در طهارت روح مادر و بچه تاثیر گزار هست و آثار معنوی فراوانی دارد.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.