وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

دعا برای ازدواج با همسر دلخواه

0

دعا برای ازدواج با همسر دلخواه

آيا در دعايى وجود دارد كه با خواندن آن با همسر دلخواه خود ازدواج كنيم؟

دعا براى فراهم شدن زمينه ازدواج با همسرى شايسته از كارهاى مستحب و مورد ترغيب خداوند است چرا كه قبل از اقدامات شخصى و تصميم گرفتن بر اساس فهم و شناخت فردى به خداوند روى آورده و از او خيرخواهى نموده‏ايد و از اوهدايت جسته‏ايد لذا در روايات متعدد حضرات ائمه (ع) ما را به دعا كردن و نماز خواندن براى دست يافتن به يك ازدواج موفق توصيه و سفارش نموده‏اند. كافى است با حسن اعتماد و قلب پاك رو به درگاه الهى آوريد و دعا كنيد. توجه شما را به روايت زير جلب مى‏كنيم:

از اميرالمؤمنين نقل شده كه هر كس قصد ازدواج داشته باشد دو ركعت نماز گذارد در هر ركعت پس از حمد سوره ياسين بخواند پس از اتمام نماز حمد و ثناى پروردگار گذارد.

افزون بر اين، دو دعا را نيز زياد بخوانيد در قنوت نماز و بعد از هر نماز، در سجده و يا هر وقت ديگر:

1 «اللهم اغننى بحلالك عن حرامك و بطاعتك عن معصيتك خدايا مرا بى نياز كن با حلالت از حرامت و با فرمانبرداريت از نافرمانيت». برخى از بزرگان توصيه كرده اند اين دعا 114 مرتبه در يك مكان مقدس مانند مسجد يا زيارتگاه خوانده شود.

2 «رب انى لما انزلت الى من خير فقير خدايا بى ترديد من به خيرى كه تو بر من فرو مى فرستى نيازمند و محتاجم».(1)

شاید این مطالب را هم بپسندید:

قرآن مجيد مى فرمايد كه وقتى موسى گرسنه و تنها و بى سرپناه اين دعا را خواند به لطف خداى عالى حضرت شعيب دختر خود را به سوى او فرستاد و او را به دامادى برگزيد.

ان شاء الله دعاهاى قرآنى براى همه ما مفيد بوده و ظرفيت استفاده از آنها را داشته باشيم همچنين دعاى معراج و نادعلى براى گشايش همه گرفتارى ها از جمله مشكل شما مفيد است. از ائمه معصومين (ع) در اين باره روايات متعددى داريم كه ما در اين مجال به يك مورد آن اشاره مى كنيم:

امام صادق (ع) به ابوبصير مى فرمايند: هرگاه خواستى ازدواج كنى ابتدا دو ركعت نماز بجا بياور سپس حمد و سپاس خداوند نما و بعد:

«اللهم انى اريد ان تزوج، اللهم فاقدر لى من النساء اعفهن فرجا، و احفظهن لى فى نفسها و فى مالى، و اوسعهن رزقا و اعظمهن بركه، و اقدر لى منها ولدا طيبا تجعله خلفا صالحا فى حيوتى و بعد موتى» خداوندا من مى خواهم ازدواج كنم، خداوندا براى من پاكدامن ترين زنان را مقرر فرما و كسى كه خويشتن دار از همه نسبت به خود و نگهدارى كننده ترين فرد در مالم باشد، كه به واسطه آن نفسم (حالم) و مالم محفوظ بماند، كسى كه فراخ ترين روزى و بيشترين بركت را در زندگى داشته باشد، و از وى براى من فرزندى طيب در نظر بگير كه جانشينى شايسته در حيات و ممات من باشد.

خواندن نماز امام زمان (ع) ودرخواست از آن حضرت هم مفيد است.

(1) (قصص، آيه 24)

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.