وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

خسته شدن از خواستگارى زیاد و بی نتیجه

0

خسته شدن از خواستگارى زیاد و بی نتیجه

خستگى خواستگارى

پرسش 5.بيش از 4ساله قصد ازدواج دارم. مادرم مرا بيش از 60 جا برده ولى نشده نه اين كه اونا نخوان! دو دفعه خودم زدم به بى خيالى 2 تا را كه من خواستم خانواده موافق نبود. يكى هم پدرش نه گفت. . الان 5 ماه است كه به موقع سر كار نمى روم. ارتباطم با دوستانم خيلى كم شده. شب ها دير خوابم ميبره. فشار تنهايى زياد شده. فشار جسمى خصوصا با وضعيت خراب جامعه زياد شده. نمیدونم خواست و آزمايش الهى است؟ اشكال از منه؟ دعا نكردم!؟ ديگه از هر چى خواستگارى رفتنه، حالم به هم مى خوره!

 

همانطور كه مى دانيد ازدواج يكى از مهم ترين حوادث و رويدادهاى زندگى است و نقش مهمى در سرنوشت و سعادت و خوشبختى انسان دارد، مضافا بر اين كه اگر به نحو صحيح انجام پذيرد بسيارى از نيازهاى انسان را اعم از نيازهاى عاطفى و جنسى را تأمين و باعث آرامش روحى انسان مى شود  بنابراين در عين حال كه نبايد در انتخاب همسر خيلى وسواس گونه عمل كرد اما دقت، شناخت و اتخاذ تصميم حساب شده و بالاخره انتخاب صحيح از شرايط ضرورى يك ازدواج موفق است.

 

درست است كه انتخاب همسر مسئله اى مهم و حساس است ولى در عين حال نبايد زياد وسواس به خرج داد. هيچ كس 100 درصد طبق معيارهاى ايده آل آفريده نشده و پرورش نيافته است. همان گونه كه هيچ گاه پسران بى عيب و نقص نيستند دختران نيز داراى همه امتيازات نيستند. بنابراين ضمن حفظ معيارهاى لازم بايد چند نكته را در نظر بگيريد:

 

1. دختران و پسران نبايد انتظار داشته باشند كه طرف مقابل بالاترين سطح ايمانى را داشته باشد، بلكه همين كه پسر و دختر نسبت به وظايف دينى خود كوشا باشند و اصرار بر گناه نداشته باشند قابل قبول مى توانند باشند. بنابراين در صورتى كه 60 يا 70 درصد از معيارهاى خود را در كسى يافتيد مى توانيد به همان اكتفا كنيد و بيش از آن را با برنامه اى حساب شده و با اخلاق رفتار و ارشاداتى نيكو و صميمانه بسازيد. ضمن آن كه سطح توقع خود را نبايد خيلى بالا ببريد و از طرفى بايد بكوشيد كه خود نيز زوجى نيكو، با وفا، خوش اخلاق و شايسته براى همسرتان باشيد و براى رشد بيشتر خودتان و همسر آينده تان از خداوند استعانت جوييد.

 

2. با نگاهى به ازدواج هاى موفق ديگران و كشف رمز موفقيت آنها مى توانيد به تدريج ترس و وسواس تان از خود دور كنيد و با الگوگيرى و اقدامات عملى زندگى موفقيت آميزى را براى آينده خودتان رقم بزنيد.

 

3. در راه خواستگارى و انتخاب همسر شايسته و مناسب خستگى و زودرنجى معنا ندارد. بنابراين مقاومت و تحمل تان بايد بيش از آن باشد. بنابراين سعى كنيد با اين واقعيت حساس در نقطه عطف زندگى تان كنار آمده و  با حوصله و پيگيرى به موفقيت فكر كنيد.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.