وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از حاشیه سازی دولت در مسئله ورود زنان به ورزشگاه

0

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از حاشیه سازی دولت در مسئله ورود زنان به ورزشگاه

معظم له در ابتدای درس خارج فقه:

 

در حالی که مردم از بیکاری و گرانی رنج می برند، پرداختن به مسألۀ ورود زنان به ورزشگاه ها چه معنایی دارد؟

 

دشمنان در سوریه و عراق فتنه به پا کردند که خوشبختانه خاموش شد اما ویرانی های آن به زودی جبران نخواهد شد، دشمن اخیرا به این نتیجه رسیده که در لبنان آرام فتنه ایجاد کند، در جریان لبنان فردی را تحریک کردند تا ایجاد اختلاف کند و آن ها بتوانند هجمه وارد کنند؛ بنابراین باید هوشیار بوده و بدانیم که در شرایط فعلی وحدت لازم است

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) تأکید کردند که در شرایط فعلی نیازمند وحدت بیشتر مسلمین هستیم.

 

معظم له افزودند: دشمنان در سوریه و عراق فتنه به پا کردند که خوشبختانه خاموش شد اما ویرانی های آن به زودی جبران نخواهد شد، دشمن اخیرا به این نتیجه رسیده که در لبنان آرام فتنه ایجاد کند، در جریان لبنان فردی را تحریک کردند تا ایجاد اختلاف کند و آن ها بتوانند هجمه وارد کنند؛ بنابراین باید هوشیار بوده و بدانیم که در شرایط فعلی وحدت لازم است.

 

ایشان اعتقاد به مهدویت را ازحلقه های اتصال بین مسلمین دانست و اظهار داشتند: باید بر مشترکات تکیه کرده و حلقه اتصال را تقویت کنیم، مهدویت مسأله ای است که همه مسلمین به اصل آن اعتقاد دارند، همان گونه که اربعین حسینی حلقۀ اتصال خوبی شد.

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از دولت برای پرداختن به کارهای غیر ضروری به جای حل مشکلات مردم ابراز داشتند: آنها در حال نوشتن آیین نامه برای حضور زنان در استادیوم ورزشی هستند، این در حالی است که می دانیم  این موضوع در دولت قبلی مطرح شد و مورد مخالفت مراجع واقع شد و رهبر انقلاب نیز مخالفت کردند.

 

معظم له عنوان کردند: متأسفانه با این که سابقه را می دانند به دنبال تصویب این مسأله هستند، اضافه بر این آنها می دانند که این کار خواه نا خواه حواشی و مفاسدی خواهد داشت که قابل انکار نیست، باید از دولتمردان پرسید آیا مشکل مردم عدم حضور بانوان در مجالس ورزشی است یا این که مشکلات معیشتی و اقتصادی می باشد؟

 

ایشان خاطرنشان کردند: مشکل مردم گرانی و عملکرد بانک ها است که مردم را بیچاره کردند، مشکل مردم بناهای فرسوده موجود در سراسر کشور است که وقتی زلزله می شود خسارات  و تلفات بسیاری را به بار می آورد، مشکل مردم بیکاری جوانان مخصوصا جوانان تحصیلکرده است، مشکل مردم تعطیل شدن کارخانه ها است که موجب افزایش بیکاری است، برای رفع این مشکلات باید تلاش و کوشش کرد. چرا بیراهه می روند؟

منبع: هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.