وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ازدواج با بى  نماز چگونه است

0

ازدواج با بى  نماز چگونه است

فهرست این نوشتار:

ازدواج با بى نماز

پرسش 166 . آيا ازدواج با شخصى كه نماز نمى خواند، جايز است؟

همه مراجع: ازدواج با او جايز است؛ ولى كراهت دارد.[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][1]

تبصره. ازدواج با فرد فاسق كراهت دارد و كسى كه نماز نمى خواند، مصداق بارز فسق شمرده مى شود.

  • [1]. امام، نورى، مكارم و فاضل، العروه الوثقى، ج 2 م 7 ؛ وحيد، منهاج الصالحين، ج 3، م 1298 ؛ تبريزى، منهاج الصالحين، ج 2، م 298 ؛ سيستانى، منهاج الصالحين، ج 2، م 2 ؛ خامنه اى، اجوبه الاستفتائات، س20 ؛ صافى، هدايه العباد، ج 2، م 4؛ دفتر: بهجت و خامنه اى.(احكام ازدواج،پرسمان).

 

طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

ازدواج با مسلمانی که نماز نمی خواند

پرسش : می خواستم بدانم اگر مسلمانی در انجام فریضه نماز کوتاهی کند یا به طور کامل آن را بجا نیاورد، حکم کافر را دارد یا نه؟ ازدواج با چنین شخصی چه حکمی دارد؟ در برخورد با چنین شخصی چه باید کرد؟ و اگر ازدواج کرده باشد چگونه است؟
پاسخ : در صورتی که معتقد به نماز باشد ولی بر اثر تنبلی آن را بجا نیاورد کافرمحسوب نمی شود بلکه مسلمان گناهکاری است و ازدواج با او جایز است ولی لازم است با زبان خوش توام با ادب و احترام او را امر به معروف و نهی از منکر کرد تا این فریضه بزرگ را بجا آورد.

ازدواج با کسی که معتقد به انجام وظایف دینی نباشد [خواستگاری]

شاید این مطالب را هم بپسندید:

پرسش : اگر دختری(ایرانی و طبعامسلمان زاده)ادعا کند که خود را مسلمان نمی داند(هر چند ممکن است که به دلیل لجبازی یا مسائل دیگر چنین ادعایی داشته باشد)ولی واضحا به انجام وظائف دینی همچون نماز، روزه و … هم معتقد نباشد ،ازدواج با چنین دختری صحیح است یا باطل؟
پاسخ : در صورتیکه اعتقادی به این امور ندارد ازدواج با این فرد صحیح نیست. ولی اگر عملا به جا نمی اورد ترک عمل دلیل بر عدم اعتقاد نیست.

ازدواج با دختری که مقید به مسائل شرعی نیست [خواستگاری]

پرسش : آیا ازدواج با دخترى که به ظاهر مسلمان است ولى اهل نماز نیست، مثل ازدواج با کافر است؟
پاسخ : این ازدواج جایز است ولى باید تدریجاً او را دعوت به انجام واجبات نمود. استفتائات آیت الله مکارم شیرازی.استفتائات آیت الله مکارم شیرازی.

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=27214

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احکام ازدواج 

ویژه نامه احکام زن و شوهر

نحوه خواندن صیغه ازدواج دائم (متن+ترجمه)

نحوه خواندن صیغه ازدواج موقت(متن+ترجمه)



کلید: ازدواج با خواستگاری که نماز نمیخونه ازدواج با بى  نماز چگونه است ازدواج با بى  نماز چگونه است ازدواج با بى  نماز چگونه است  ازدواج با بى نماز چگونه است ازدواج نماز خون با بی نماز ازدواج با فرد بی نماز و عدم پایبند به شرعیات گناه است ازدواج با پسری که اهل نماز و روزه نيست آیا ازدواج با دختر بی نماز جایز است ؟ آيا اشكال نداره به يك خواستگار بى نماز جواب مثبت بدم؟ازدواج با فردي كه اهل نماز نيست ازدواج با شخص بی نماز ازدواج با فردبی نماز پسر بی نمازازدواج با بى  نماز چگونه است ازدواج با بى  نماز چگونه است ازدواج با بى  نماز چگونه است[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.