وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

گفتن رابطه قبلی به خواستگار

0

گفتن رابطه قبلی به خواستگار

سوال:

آيا در جلسه خواستگاری اگر كسى قبلا با كسي ارتباط داشته ولى توبه كرده و از کارش پشیمان است، بايد به طرف مقابل حقيقت را بگويد؟

 

پاسخ:

همانطور كه مي‌دانيد ازدواج يكي از مهمترين حوادث زندگي است و نقش بسيار مهمي در همه ابعاد زندگي انسان دارد. براي يك ازدواج موفق لازم است كه طرفين آگاهي و شناخت خوبي نسبت به يكديگر بيابند و يكي از راه هاي آشنايي بيشتر دختر و پسر صحبت هاي آن دو در جلسه خواستگاري است كه اگر در اين گفتگوها، مسائل و نكات ضروري و با اهميت مطرح گردد مي توان از آن بهره هاي خوبي برد. پس هريك از طرفين خواستگاري اين حق را دارد كه در مورد گذشته طرف ديگر، مطالبي را جويا شود هرچند متّه به خشخاش گذاشتن و دقت وسواس گونه و شكاكانه را نهي مي‌كنيم.

اگر چه صداقت و درستي مايه ثبات يك ازدواج مي باشد اما در برخي موارد بازگو نكردن مسائل واقعي، دروغ به شمار نمي آيد مثلا در صورتي كه فردي در گذشته رابطه غير شرعي با ديگري داشته و از طرفي از عمل خود به شدت پشيمان مي باشد و توبه کرده، در اين صورت مي تواند در جلسه خواستگاری (در صورت مورد سوال قرار گرفتن در این زمینه)، پاسخ عدم رابطه را بدهد.

 

اشتباهي كه بعضي از دختران و پسران در جلسه خواستگاري مرتكب مي‌شوند اين است كه همه گذشته خود را (كه بعضا همراه با اتفاقات، رفتارها، صفات يا ارتباطات غلطي بوده است كه اكنون از آنها ناراحت و پشيمانند و توبه کرده اند) به بهانه صداقت يا جلب اعتماد طرف مقابل، مطرح مي‌كنند حال آنكه اين عمل در اکثر موارد اثر عكس داشته كه نتيجه منفي آن در همان زمان (به صورت طبيعي خواستگار یا دختر با شنيدن اين گونه مسائل از ازدواج كردن با شخص مورد نظر منصرف مي شود) يا در زندگي مشترك، دامنگير طرفين خواهد شد.
دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند به اين نكته مهم توجه داشته باشند كه با هيچكس (حتي كسي که احساس مي‌كنيد به شما نزديك و بسيار رازدار است) در اين مورد صحبت نكنند، حتي نبايد به بهانه صداقت با خواستگار (برای دختران) یا دختری که به خواستگاری آن می روید (برای پسران) اینگونه مسائل را در ميان بگذارند.

پرسشگر محترم، تنها با عقلي عاشقانه و عشقي عاقلانه، و در پرتو آموزه‌هاي دين، مي‌توان به قله‌هاي موفقيت و آرامش رسيد.

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.