وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

مطرح کردن برخی از نیازهای جنسی در خواستگاری

0

مطرح کردن برخی از نیازهای جنسی در خواستگاری

شناخت جنسى از زن

پرسش 27. وقتى خواستگارى يه دختر خانمى مى رم، چه طور بفهمم كه از لحاظ جنسى هم باهاش تفاهم دارم؟ (علاوه بر معيارهاى اجتماعى، ارتباطى، اقتصادى، دينى، طبقاتى و…) بهتر بگم: چه طور مى تونم در رابطه با اين موضوع سر صحبت رو باز بكنم كه هم برداشت بدى نكنه و هم اونم به اشتياق بياد و صادقانه و بدون هيچ خجالتى به هم جواب بده؟ من كه نمى تونم تا پيش از ازدواج با دختر مورد علاقم رابطه جنسى برقرار بكنم كه ببينم آيا همونى هست كه مى خوام يا نه!

البته حساسيت اين موضوع اقتضا مى كند پس از ديگر بررسى ها انجام گيرد و از آنجا كه اين گونه مسايل را نمى توان با صراحت و به طور مستقيم از طرف مقابل پرسيد شايسته است از طريق مادر و خواهر خود و يا كسانى كه از جانب شما براى خواستگارى مى روند، كمك گرفته شود.

 

به طور طبيعى خانم ها از برخى علايم و نشانگان و يا برخى پرس و جوها از اين مطلب سر در خواهند آورد. اما اگر به هر دليل نتوانستند از اين مسايل اطلاعى به دست آورند شما مى توانيد پس از تمام تحقيقات و به عنوان آخرين وسيله براى كسب اطلاع به طور خصوصى و با كنايه درباره اهميت تأمين نيازهاى عاطفى و رابطه جنسى ميان دو همسر صحبت را به ميان بكشيد و از علاقه او به اين موضوع و اظهار نظر او به نتيجه برسيد.

 

البته ناگفته نماند تأمين نيازهاى عاطفى و رابطه جنسى به مقدار زياد بستگى به رابطه محبتى و مهارت هاى خوشايندسازى بعد از  ازدواج دارد كه اگر به خوبى انجام گيرد روابط زناشويى با قوت و به طور دلخواه خود انجام خواهد گرفت و نظر طرفين به خوبى تأمين خواهد شد.

[البته باید توجه کنید که در جلسات ابتدایی خواستگاری فرصت خوبی برای طرح کردن مستقیم موارد اینچنینی نیست چه بسا مواجه با سوء برداشتها بشوید. پس باید پس از جلساتی که اعتماد و شناخت بیشتری حاصل شد یا در زمان نامزدی شرعی بیشتر نسبت به این موضوعات صحبت نمایید].

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى همراه با اضافات .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.