وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

عبور از ميقات در كمتر از يك ماه‏ از انجام عمره

0

عبور از ميقات در كمتر از يك ماه‏ از انجام عمره

فهرست این نوشتار:

لگو احکام حج و عمره

2- گذر از ميقات بعد از انجام عمره‏

عبور از ميقات در كمتر از يك ماه‏

 

205- بعد از انجام عمره مفرده حتى اگر يك ماه فاصله نشده باشد، جهت گذر از ميقات،[1] انجام عمره مفرده بنا بر احتياط به ‏قصد رجا لازم است و بدون آن گذر از ميقات جايز نيست.

 

[1] ( 2). مراجعه شود به مسأله 184

آيات عظام: تبريزى، خويى سبستانى، صافى، فاضل، گلپايگانى و مكارم: در صورتى كه در همان ماه قمرى كه محرم شد، به مكّه برود احرام مجدّد لازم نيست.

آيةالله خامنه ‏اى: اگر در همان ماهى كه احرام و اعمال عمره را انجام داده است وارد مكه شود عبور از ميقات بلامانع است اما اگر احرام در ماهى و اعمال در ماهى ديگر باشد پس اگر احرام وى در ماه رجب بوده و اعمال را در ماه شعبان انجام داده بنابر احتياط واجب اگر در ماه شعبان مجدداً وارد مكه شود بايد احرام ببندد و رعايت اين احتياط در ماههاى ديگر هم خوب است.

210- در صورت تبدّل حج تمتّعِ واجبِ، به حجِّ افراد، بايد بعد از حج افراد، عمره مفرده انجام‏ شود،[1] اين عمره از ادنى ‏الحل- كه افضلِ آن «جِعرانه»، «حُديبيه» و «تنعيم» انجام مى‏شود.

 

[1] ( 1). آية اللَّه سيستانى: در صورت تمكن.

منبع: سایت هدانا برگرفته از مناسك حج با حواشى و مطابق با فتاوای دوازده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: خامنه ای، سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، وحید خراسانی، بهجت،فاضل ، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

حتما بخوانيد

ویژه نامه احکام حج و عمره

ویژه نامه احکام جامع سایت هدانا

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.