وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

شب قدر، شب «خواستن» است، نه فقط دعا خواندن

0

شب قدر، شب «خواستن» است، نه فقط دعا خواندن

شب قدر شب تصمیم و دعا است. باید دعا کنیم اما دعا به «خواندن» نیست، به «خواستن» است. یعنی تو می خواهی و حضرت امضا می کند. کمیتِ دعا مهم نیست، «خواستن» شما مهم است که بخواهید مسیری را که انتخاب کرده ایدر را بروید.

زیارت امام حسین (علیه السلام) از اعمال شب قدر است

 از مهمترین اعمال امشب، زیارت سید الشهداء (علیه السلام) است. وقتی می گویید «أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی= و روزى ام كند خون خواهی» صرفِ گفتن کافی نیست، شما زمانی در چادر حضرت هستید که منتقم شوید. زیارت عاشورا به شما تقدیر می دهد، یعنی شما فرزند امام حسین (علیه السلام) هستید. امام حسین حذف شده، انتقامش به برگشتن اوست. امام حسینِ زمان تو، امام زمان (علیه السلام) است. میگویی: «اَسأَلُ الله اَن یَرزُقَنی طَلَبَ ثارِی = از خدا می خواهم، روزی ام شود که انتقام خودم را بگیرم». انتقام خودم چیست؟ یعنی من با نبودن امام زمان (علیه السلام) بی­ پدر و یتیم شده ام. امام بالای سرم نیست؛ استعدادهای بی نهایت و خدادادی ام هدر می رود. عمرم دارد به پایان می رسد؛ دارم به برزخ می رسم؛ ولی هنوز هیچ کدام از این هزار اسم خدا را که سالها خوانده ام، در من فعال نشده است. پس من باید انتقام خودم را زودتر بگیرم. تا این را می گوید، اولین سؤالی که امام حسین (علیه السلام) از او می پرسد، این است پسرم، دخترم! راست می گویی؟ واقعاً می خواهی انتقام بگیری؟

«أَسْأَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ = از خدا می خواهم كه مرا برساند به مقام ستوده اى كه براى شما نزد خدا هست». هیچ پدر مادری دوست ندارد بچه ­اش پایین تر از خودش قرار بگیرد. تا شما این جمله را می گویید، حضرت می گویند، راست می گویی؟ دخترم، پسرم، من خوشحالم که تو این را می خواهی.
پس باید سبک زندگی ات را طوری طراحی کنی که مورد پسند امام زمان (علیه السلام) باشد. ولی ما می گوییم نه آقا ما با شما کاری نداریم. گاهگاهی صدقه ای برای شما می دهیم.

من می خواهم دکتر، مهندس، طلبه، مداح، شاعر و … شوم. وقت ندارم به چادر شما سر بزنم. اگر یک موقعی کاری داشتید بگویید تا یک چک برای شما بنویسم.

منتظران منجی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.