وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: مسئولین پیام های حوادث اخیر را بشنوند

0

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: مسئولین پیام های حوادث اخیر را بشنوند

معظم له در ابتدای درس خارج فقه:
مسئولین پیام های حوادث اخیر را بشنوند
 بارها به مسئولین هشدار دادیم، از رئیس جمهور محترم گرفته تا دیگران که این فضای مجازی بلای جان شماست نه تنها دین و ایمان و اخلاق و همه مقدسات را هدف قرار داده و فحشاء را به درون خانه ها می فرستد و خانواده ها را متلاشی می کند، بلکه خطری است برای انقلاب و نظام و امنیت جامعه، ولی متاسفانه گوش شنوایی نبود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی  امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، فرمودند: حوادث اخیر درس های عبرتی در برداشت که اگر به کار بسته شود آینده بهتری در انتظار ما خواهد بود. معلوم شد نمی توان در پشت درب های بسته نشست و درباره مردم تصمیم گرفت و برنامه بودجه را نوشت.

معظم له افزودند: آغاز کار این بود که عده‌ای از مردم مطالباتی در مسائل مختلف اقتصادی داشتند چون گوش شنوایی برای مطالبات خود ندیدند تنها راهکار را این دیدند که به سراغ تظاهرات خیابانی بروند و از این طریق، فریاد خود را به گوش مسئولین برسانند، تا آنها پشت درب های بسته برای آنها تصمیم نگیرند. البته بعداً جمعی از ضد انقلاب و منافق و افراد فریب خورده به آنها پیوستند و ابتکار عمل را از دست آنها گرفتند و به تخریب و توهین مشغول شدند. شیاطین خارجی نیز از فضای مجازی به طور کامل استفاده کردند و اغتشاش توأم با ویرانگری و اهانت به مقدسات مختلف را به آنها تعلیم دادند، پرده ها بالا رفت و نقشه دشمنان برملا شد و مردم با راهپیمایی های پرشکوه خود پاسخ این گروه اندک را دادند. حقیقت این است که مسئولین چاره ای ندارند جز اینکه به درددل مردم، مستقیما گوش فرا دهند. و بهترین راه این است که در تمام طول سال یک روز در هفته را برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند. این هفته از نمایندگان دانشجویان دعوت کنند تا در یک فضای باز با حضور چندین نفر از وزرا و مسئولین دیگر، دردهای خود را بگویند و اگر راه حلی دارند تذکر دهند. و هفته دیگر مثلاً از نمایندگان کارگران دعوت شود و هفته دیگر از کسبه بازار، و بعد از کشاورزان، سپس از صاحبان صنایع مختلف، آنها مشکلاتی دارند که یقیناً به گوش مسئولین نرسیده و بسیاری از آنها راه حل هایی پیشنهاد می کنند که بسیار قابل توجه است.

سپس گروهی مأمور رسیدگی و جمع بندی آنها شوند و در اختیار مسئولین قرار دهند تا قوانین و برنامه ها بر طبق آن تنظیم گردد و این کار در طول سال ادامه یابد.

معظم له در ادامه، بیان داشتند: مساله مهم دیگر داستان آتش افروزی فضای مجازی است. بارها به مسئولین هشدار دادیم،‌ از رئیس جمهور محترم گرفته تا دیگران که این فضای مجازی بلای جان شماست نه تنها دین و ایمان و اخلاق و همه مقدسات را هدف قرار داده و فحشاء را به درون خانه ها می فرستد و خانواده ها را متلاشی می کند، بلکه خطری است برای انقلاب و نظام و امنیت جامعه، ولی متاسفانه گوش شنوایی نبود.

اکنون می بینیم دامن همه را گرفته، یک نفر مزدور موساد یا سیا در خارج نشسته برای ده میلیون نفر به آسانی پیام می فرستد که فردا در فلان ساعت همه بیرون بریزید و اغتشاش کنید، حتی طرز ساختن بمب های دست ساز را به آنها یاد می دهد.

از مسئولین محترم سوال می کنیم فضای مجازی که پدید آورنده اش دشمنان ما هستند و تمام اختیارش به دست آنهاست و ما را عملاً برده خود می سازند آیا عاقلانه است ما خود را در اختیار آن بگذاریم، درست است که فوائدی هم دارد اما سمّ خطرناکی در جوف آن است.

بیایید طرحی که برای فضای مجازی سالم توسط کارشناسان آگاه ریخته شده را تکمیل کنید، آنچه مورد نیاز مردم است در آن بریزید و به جای این لجن زارهای معتفنی که به نام تلگرام و مانند آن است قرار دهید، و امنیت و اخلاق و ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید، نگویید موقتاً قطع کرده ایم دوباره بر می گردیم راستی عجیب است، آن شیاطین هم دوباره بر می گردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان افزودند: سخن دیگر این که، متاسفانه بعضی تصمیم گرفته اند، به توجیه گری پرداخته پیام آشکار این حوادث را فراموش کنند که این واقعا اشتباه بزرگی است. در احادیث اسلامی آمده است که افراد با ایمان و هوشیار از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شوند. آری افراد با ایمان و هوشیار چنین هستند. آخرین سخن این که اجازه ندهید بیش از این به اموال عمومی و خصوصی صدمه بزنند و به مقدسات توهین کنند.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.