وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

تلاش کلیسا و مسیحیت برای مقابله با گسترش اسلام

2

تلاش کلیسا و مسیحیت برای مقابله با گسترش اسلام

آيا آمار دقيق افرادي كه از مسيحيت به اسلام و يا از اسلام به مسيحيت روي آورده اند را داريد؟
پاسخ:
دسترسي به آمار دقيق در اين دو مورد تقريباً غير ممكن است چرا كه:
اولاً تمام مسيحياني كه مسلمان مي شوند و يا برعكس آن، نه اعلام مي كنند اين مطلب را و نه جايي هست كه اين چنين آماري را ثبت و ضبط كند.
ثانياً در شرايط كنوني كه سانسور واقعيات بر رسانه هاي جهاني به نفع امپرياليسم جهاني حكم فرما است چگونه مي توان به چنين آماري دست پيدا كرد.
ولي با اين وجود آنچه از ظاهر وضعيت كنوني جهان بر مي آيد آن است كه گسترش و ميل به اسلام در ميان جوامع بشري در حال گسترش و همه گير شدن است، اين گسترش اختصاص به منطقة خاصي ندارد و شامل اروپا، افريقا، قارة آمريكا و اقيانوسيه مي شود.

اگر نگاهي ولو اجمالي به حوادث چند سال اخير جهان بياندازيم به صحت و صدق اين ادعا پي مي بريم الان چند دهه است كه يهود و نصاري دست در دست يكديگر گذارده اند و با كمك كشورهاي غربي به سركردگي آمريكا با ترفند هاي مختلف، من جمله، مبارزه با تروريسم به سركوب مسلمانان و بد نام كردن اسلام همت گماشته اند.

قتل عام مردم مسلمان بوسني، مسلمانان فلسطين، مسلمانان افغانستان، عراق و كشورهاي آفريقايي تنها نمونة كوچكي از اين كارهاست كه به صورت علني و با جنگ و خونريزي همراه است.
اما تنها اين نيست، آنها در جبهة ديگري كه خطرناكتر از اولي نيز مي باشد به جنگ اسلام و مسلمانان آمده اند. و آن نيست جز جبهة جنگ فرهنگي و تبليغي.
سالها پيش انجمن مقدس در رم قطعنامة همزيستي صادر كرد و شعار صلح و زندگي مسالمت آميز اديان مختلف در كنار يكديگر را سر داد. اما اين خدعه و نيرنگي بيش نبود، چرا كه در كنفرانس ساليانة تبليغات جهاني مسيحيان در شهر اوسپالا، آنچه مطرح شد موضوع صلح و سازش نبود بلكه موضوع، نبرد با اسلام بود.[1]

«در منطقة شرقي جاوه (اندونزي) در شهر مالانگ، كنفرانسي مشترك بين كاتوليكها و پروتستانها تشكيل شد، در آن به بررسي طرحي براي پايان دادن به برنامة مسيحي ساختن مسلمانان جاوه در مدت 20 سال و مسيحي ساختن مسلمانان سراسر اندونزي در مدت 50 سال پرداخته شد و در پايان قطعنامه اي صادر شد كه در بردارندة چنين موادي است:
1. ازدواج جوانان مسيحي با دختران مسلمان.
2. ازدواج زنان با ايمان مسيحي با جوانان ضعيف الايمان مسلمان.
3. توجه جوانان و فرزندان مسلمان و…»[2]

در حال حاضر نيز ممنوعيت حجاب در كشورهاي اروپايي، يكي ديگر از ابزارهاي آنها براي مبارزه با گسترش اسلام است.

آيا اين موارد، خود دليلي بر گسترش اسلام و ميل مردم جهان به اسلام نيست؟ آنهم نه گسترش محدود بلكه آنچنان گسترشي كه تمام جهان غرب را اعم از جهان مسيحيت، يهوديان و امپرياليسم را نگران كرده است فلذا به اقدام عملي بر عليه گسترش اسلام دست زده اند.
اما برعكس آن يعني مسيحي شدن مسلمانان.

آنچه مسلم است، اين است كه تعداد مسلماناني كه مسيحي مي شوند، به مراتب كمتر از افراد مسيحي اي هستند كه اسلام اختيار مي كنند.
در نهايت ذكر اين مطلب لازم است كه اگر علاقمند به دانستن آمار اشخاصي كه از ديني به دين ديگر گرايش پيدا مي كنند، هستيد به شماره هاي مختلف ماهنامه اخبار اديان مراجعه فرماييد با اين قيد كه همه مطالب اين مجله متقن نبوده و بعضي كج سليقگي ها در آن نمايان است.

[1] . خسرو شاهي، سيدهادي، واتيكان، دنياي اسلام و غرب، شروق، تهران، چاپ اول، 1380، ص176.
[2] . همان، ص 177.

نرم افزار مسیحیت پژوهی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

2 نظرات
  1. m می گوید

    کلیسا در گسترش خود از اجبار و اکراه و کشتار استفاده نکرده و نمیتواند در مقابل اسلام که از تمامی شیوه های ممکن استفاده میکند رقابت کند.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیلی ساده نگاه می کنید!، اگر کسی این حرف رو زده بسیار فردی ساده لوح است، برید تاریخ را بخوانید و برایش بازگو کنید.
      بروید بحث تفتیش عقاید را مطالعه کنید در منابع لاتین کلمه: inquisition را سرچ کنید ببینید چه کسانی قتل عام می کردند به خاطر اختلاف نظر با کلیسا!!!. ببینید چه دانشمندان علمی که نظریه علمی مطرح کردند و کلیسا آنها را تکفیر کرد چون با عقاید خرافی آنان هم خوانی نداشت.
      بله الان که پدر عالم را با جنگ ها در آوردند الان اجبار ندارند، جناب پاپ علامت همجنسگرایان را به گردن می اندازد که نشان دهد چقدر نایس هستند!. (در اینترنت سرچ کنید و زحمات کلیسا برای همجنسگرایان و شیاطین را با چشمان مبارک ببینید.) اگر شیطان هم می خواست اینطور عمل کند نمی توانست.
      بله اجباری نیست، این جنگهایی که غربیان علیه مردم مظلوم دنیا در طی قرون مختلف داشتند هم کار کلیسا و مورد تشویق کلیسا نبود!
      وفقکم الله لکل الخیر