وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

اختلاف زن و شوهر در تعداد رابطه جنسی

برای ایجاد تفاهم جنسی بین دو انسان که فیزیولوژی متفاوت، سطح تمایلات و برانگیختگی جنسی متفاوت، میزان انرژی متفاوت و خاطرات و تخیلات جنسی متفاوتی دارند به همدلی نیاز است.

0

اختلاف زن و شوهر در تعداد رابطه جنسی (ویژه متاهلین- +18)

فهرست این نوشتار:

«من نیاز دارم دست کم هفته ای دو سه بار با همسرم رابطه داشته باشم، اما او یک بار در ماه را کافی می داند».
«برقراری رابطه جنسی در صبح ها لذت بخش تر است اما همسرم رابطه در شب هنگام را ترجیح می دهد و دوست دارد صبح ها تا آخرین لحظه بخوابد».
برای ایجاد تفاهم جنسی بین دو انسان که فیزیولوژی متفاوت، سطح تمایلات و برانگیختگی جنسی متفاوت، میزان انرژی متفاوت و خاطرات و تخیلات جنسی متفاوتی دارند به همدلی نیاز است. همدلی جنسی به معنای آن است که بتوانیم از دید همسر به کم و کیف رابطه جنسی نگاه کنیم. برای ایجاد و یا تقویت این همدلی چند راه را پیشنهاد می دهیم:
در رابطه جنسی، ممکن است یکی از زوجین رابطه ی کمتری را بخواهد و دیگری روابط بیشتری را و در مواقعی نیز ممکن است یکی از آنها موفق شود شیوه مرجح خود را به دیگری تحمیل کند اما به طور مسلم این وضعیت برای مدت زمان زیادی تداوم نخواهد یافت و به زودی طرف مغلوب خود را قربانی یا تن دادن به رابطه ای که تمایلی به آن ندارد را وظیفه خود تصور می کند رفته رفته از آن کنار می کشد

1- توجه به خرسندی متقابل

در رابطه جنسی، ممکن است یکی از زوجین رابطه ی کمتری را بخواهد و دیگری روابط بیشتری را و در مواقعی نیز ممکن است یکی از آنها موفق شود شیوه مرجح خود را به دیگری تحمیل کند اما به طور مسلم این وضعیت برای مدت زمان زیادی تداوم نخواهد یافت و به زودی طرف مغلوب خود را قربانی یا تن دادن به رابطه ای که تمایلی به آن ندارد را وظیفه خود تصور می کند رفته رفته از آن کنار می کشد. حال اگر مبنای رابطه جنسی بر عشق و همدلی و توجه به خرسندی متقابل استوار شده و اهمیت «خرسندی ما» برای زوجین بالاتر از هر چیز دیگری ادراک شده باشد تفاهم جنسی مطلوبی بین آنها جاری خواهد شد.

2- گوش کردن بدون قضاوت

زن و شوهر گاهی درباره تخیلات و ترس های جنسی خود چیزهایی به هم می گویند که ممکن است خوشایند دیگری نباشد. در این مواقع ذهن طرف شنونده به سمت قضاوت کردن سوق پیدا می کند برای مثال ممکن است به زوج گوینده خود بگوید که «حرفهای تو من را به یاد کسانی می اندازد که به رابطه جنسی اعتیاد دارند» یا «خب اگر نمی خواهی با من رابطه داشته باشی حتماً پای کس دیگری در میان است که نمی خواهی به من بگویی».
برای ایجاد همدلی و تفاهم جنسی بهتر است این پیش داوری ها کنار گذاشته شود و به جای آن به این نکته مهم توجه شود که این موضوع برای همسر شما از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار بوده اما او با صداقت آن را با شما مطرح کرده است.
پروانه

3- توقف تعمیم دادن

برای ایجاد همدلی جنسی لازم است از به کار بردن خصیصه های کلی که در ضمیر ناخودآگاه جامعه برای همه اعضای یک گروه (در اینجا برای همه مردها یا همه زن ها) جریان دارد در مورد همسر خود داری شود. ذهن ما انباشته از اسنادهایی است که آنها را به عنوان ویژگی کلی دیگران می شناسیم. برای مثل شنیده ایم که گفته می شود «زن ها از رابطه دهانی خوششان نمی آید» یا «تمایل مردها به رابطه جنسی تمامی ندارد»، اما باید این را در نظر گرفت که «همسر من (زن من یا شوهر من) انسانی جدا از دیگران است بنابر این حرف ها و نیازهایش هم ریشه و معنایی کاملاً متفاوت دارند». پس بهتر است به جای استفاده کردن از اسنادهای کلی و تلاش برای ساختن فرضیه های شخصی در مورد تمایلات جنسی همسر به خود او گوش داده شود و از او پرسش شود.

 

4- پیدا کردن زمینه های مشترک

گاهی مواقع ما تصور می کنیم که در مورد مسئله ای به بن بست رسیده ایم اما وقتی از زاویه ای دیگر به موضوع می نگریم به این نتیجه می رسیم که در اغلب موارد راه حل های جایگزین مناسب دیگری نیز برای آن وجود دارد. مسائل جنسی نیز همین گونه است. پس به جای اصرار بر پیروی از یک راهکار خاص به دنبال پیدا کردن گزینه هایی باشید که در هر دوی شما احساس خوبی ایجاد می کند. برای مثال اگر برای برقرار رابطه شما شیوه X را ترجیح می دهید اما با شیوه Y هم که ترحیح همسرتان است مشکل چندانی ندارید از شیوه دوم استفاده کنید.
تفاهم جنسی در کوتاه مدت حاصل نمی شود و دستیابی به آن مستلزم همدلی، عشق، صبر و صرف زمان لازم است.

مجله سبک زندگی/.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.