وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

تغذیه مناسب برای میل جنسی نوجوانان

4

تغذیه مناسب برای میل جنسی نوجوانان

چه غذاهايى ميل جنسى در نوجوانان را زياد مى كند كه بايد در خوردن آنها اجتناب كرد و چه غذاهايى ميل جنسى را كم مى كند؟

مواد غذايى پرانرژى و گرم مانند خرما، موز، ارده شيره، عسل، باقلوا، جگر، قاووت، كاكائو، شكلات و مانند آن باعث افزايش ميل جنسى مى شود.

البته غير از غذاها انواع محرك هايى كه در زندگى روزانه وجود دارد مانند :

تصاوير، فيلم ها، صحنه هاى زنده، خيال بافى هاى جنسى، تلفن و چت و گفتگو با نامحرم (اگر از محدوده شرعى خارج شوند) و… از مهمترين عوامل تحريك كننده ميل جنسى هستند و چه بسا قدرت اين عوامل بسيار بيشتر از غذاهاست.

غذاهاى سرد و خنك مانند ماست، ترشيجات، گشنيز و… كاهش دهنده ميل جنسى هستند.

پرسمان/

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

4 نظرات
  1. ***** می گوید

    سلام و قتتون به خیر ابتدا عرض کنم نمی خواهم مطلبم انتشار یابد فقط به دادم برسید. دختر ۱۵ساله ام درگیر جمع آوری تصاویر شنیع و خواندن داستانهای جنسی و دوستی های غیر متعارف شده و قطعا اگر جلویش را نگیرم به این قضیه ادامه داده و حتی ممکن است به صورت عینی هم به دنبال تجربی دوستی های غیر متعارف و زبانم لال چیزهای دیگری برود احساس بدبختی و ناتوانی زیادی دارم از اینکه نمی دانم چه کنم. چندین بار دوستانه با او صحبت کرده ام و شرایط را بسیار مهیا کرده و خواستم هر سوالی دارد از خودم بپرسد و …. اذعان می کند سوالی ندارد و می گوید مادر نگو بدم می آید از این حرفها نزن و می گوید که کنار گذاشته ام این مال قبل بوده دیگر چیزی تو گوشی ندارم و …. ولی دوباره متوجه می شوم که در گوشی فایلی به نام سکسی درست کرده و عکسهایی از قسمتهای پنهانی و برجسته بدن زنان جمع آوری کرده و من نمی فهمم یه دختر چرا باید چنین کاری بکند به خدا من و همسرم انسانهای مقید و مذهبی هستیم و هیچوقت سختگیری زیاد و یا ولنگاری نداشته ایم همیشه اصل تعادل را رعایت کرده ایم و همیشه دوستانه با فرزندانمان برخورد کرده ایم. نمی دانم چه کنم خواهش می کنم هرچه سریعتر راهکار مناسب به من بدهید به خدا وحشت زده ام و نمی خواهم هیچ اقدامی بکنم که تبعات بدتری داشته باشد. نمیدانم چطور باید عکس العمل نشان دهم. نگران آینده دنیایی اش و آخرت خودم و خودش دارم. از خدا خجالت می کشم که هدیه اش را بدون اینکه بفهمم چرا نتوانسته ام تربیت خوبی بکنم. حتی اگر مرگ درمان بود آرزوی مرگ می کردم. برای منِ مقید که حتی در دوران نوجوانی و جوانی هیچگاه پاکدامنی را رها نکرده و همیشه ملاکم خواسته های پروردگار و پاکی بوده است . خیلی سخت و شکنجه آور است. شاید یک آزمایش الهی است ولی نمی دانم چه کنم که از این ابتلا سر برآورم . شبها گریه می کنم. از وقتی اینطوری شده یکسره بغض دارم. نمیدانم چه کنم . کمکم کنید. تو را به خدا زودتر جوابم را بدهید . خیلی سردرگمم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      حتما توصیه می کنیم با یک مشاوره نوجوانان در این زمینه صحبت کنید، فرزند انسان بهترین و گرانقدر ترین سرمایه ماست برای حفظ آن زمان بگذارید مطالعه کنید، و مشاوره بگیرید.
      به نظر سبک تربیتی که دارید دچار اشکال هست. خود شما هم نیاز به مشاوره دارید.
      در این سن که سن بلوغ هست باید بررسی کرد که این رفتارها به خاطر کنجکاوی این دوران هست خب یک مسیر را باید طی کنید واگر با سن او تناسب ندارد باید بررسی بیشتر کرد مثلا ابتدا آزمایش های لازم داده شود چه بسا هورمون بدن هست و نیاز به نظر پزشک دارد.
      توصیه بعدی اینکه مراقب باشید حریم ها هم بین شما شکسته نشود قرار نیست هر سوالی را از شما داشته باشند، به او بگویید هر کمکی از شما ساخته باشد در کنارش هستید حتی اگر سوالاتی در ذهن دارد شما وقت مشاوره می گیرید که با یک مشاور به راحتی صحبت کند. قرار نیست ما به عنوان پدر و مادر همیشه خود را یک انسان کامل و همه چیز دان نشان بدهیم، چون گاهی نتیجه اش می شود کنترل گر بودن والدین و اینکه نوجوان طغیان می کند.
      بستر را فراهم کنید، یک مادر و پدر موفق به این معنا نیست که هیچ حریمی در بین خود نداشته باشند بلکه شما بستر را فراهم کنید تا مشکلات را بتواند به بهترین وجه حل کند.
      حتما حتما با مشاوره روانشناس نوجوانان جلساتی را داشته باشید. تحقیقات خوبی در این زمینه ها انجام شده، کتب خوبی نوشته شده و مشاورینی هستند که سالها تجربه کار با نوجوانان را دارند و در این زمینه کمک می کنند و فشار روحی شما هم کاسته می شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. Mk می گوید

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت دست اندرکاران سایت.
    یک مشکلی که هست اینکه مواد غذایی که شهوت رو زیاد میکنند موادی هستند که مقوی اند و ایام امتحانات توصیه میشه که اونا رو مصرف کنیم.
    ماهایی که هم میخوایم انرژی لازم برای درس خوندن داشته باشیم و هم دچار شهوت نشیم باید چیکار کنیم؟
    چون با وجود اینکه با درس سرگرم میشیم گاهی اوقات در معرض تحریک هستیم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بخشی از زمان روز را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص بدهید و در زمانی که این افکار ایجاد شد، سعی کنید برای دقایقی بدن را مشغول کنید.
      در سایت مقالاتی برای کنترل افکار جنسی منتشر شده است، سرچ کنید و بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر