وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ماندن به پای خواستگاری که فعلا شرایط مناسبی ندارد

0

ماندن به پای خواستگاری که فعلا شرایط مناسبی ندارد

 

پسر خوب

پرسش 28 .  من دخترى 20ساله و دانشجو هستم. يكى از بچه هاى دانشگاه از من خواستگارى كرده اون يه پسر با ايمان، فعال و خيلى هم با شخصيته. 2سال هم از من بزرگ تره اون خيلى از ايده آل هاى من رو داره ولى به خاطر شرايط نامناسبى كه هم اون داره از نظر شغل و استقلال مالى و براى من هم شرايط خانواده اصلاً مهيا نيست به خاطر همين من اصلاً عشقم رو به اون ابراز نكرده ام ولى اون از من جواب مى خواد من بهش همه چى رو توضيح دادم ولى اون مى گه اگه با هم باشيم همه چيز درست مى شه. با توجه به اين شرايط من بايد چى كار كنم؟ مى ترسم الآن بهش قول بدم براى چندسال ديگه ولى اين مدت يه شرايط مناسب ترى برام پيدا بشه خواهش مى كنم بهم كمك كنيد. به نظر شما الآن درسته كه من علاقه ام رو بهش نشون بدم يا نه؟ و اگه بخوام الآن قبول كنم چه شرايطى براش بذارم؟

 

همان طور كه مى دانيد يكى از مهم ترين تصميماتى كه هر فرد در زندگى خود مى گيرد مسئله ازدواج است لذا به فراخور اهميت آن بايد دقت لازم و كافى را داشته باشيد. البته به وسواس و ايده آل گرايى هم نبايد گرفتار شد كه اين خود آفتى است. لذا اگر مى خواهيد تصميمى درست اتخاذ كنيد لازم است كه تمام شرايط را بررسى كنيد و تمام راه ها را در نظر بگيريد ممكن است شرايط شما طورى باشد كه اكنون نمى توانيد ازدواج كنيد اما امكان آن هست كه  در دو سال آينده شرايط فراهم شود.

 

در اين صورت شما مى توانيد زودتر عقد كرده و شرط كنيد كه مثلاً فلان مدت بايد صبر كنيد و سپس عروسى بگيريد. در اين صورت شما هم اين مورد مناسب را از دست نداده و هم خود و خانواده تان را به زحمت نينداخته ايد. اما اگر مى دانيد كه شرايط فراهم نيست به هيچ عنوان به او قول ندهيد و همچنين از ابراز علاقه نيز جداً خوددارى كنيد. توكلتان به خدا باشد و توسل به ائمه معصومين را هم فراموش نكنيد.

 

البته در اين مورد لازم است كه حتماً با خانواده تان مشورت كرده و اين موضوع را با آنها در ميان بگذاريد و از نظر مشورتى آنها بهره بريد.

 

به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه قبل از هر تصميمى لازم است كه احراز كنيد كه آيا فرد مورد نظر شما تمام ملاك هاى يك همسر مناسب را دارد يا نه؟ تأكيد مى شود موضوع خواستگارى از شما بايد به طور رسمى و از طريق خانواده محترم آن آقا پسر انجام گيرد نه به طور مستقيم و بدون اطلاع خانواده هاى دوطرف.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.