وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حدیث سجده زن به شوهر

0

حدیث سجده زن به شوهر

حديثى كه مى گويد زن در برابر مرد سجده كند چگونه حديثى است؟

در پاسخ به اين پرسش به نكات ذيل توجه نماييد:

1- روايت مذكور از روايات مشهور است و چند طريق و در منابع مختلفى مانند كافى و وسائل الشيعه و بصائر الدرجات نقل شده است و ظاهرا مشكل سندى ندارد.

2- اين حديث دركافى از حضرت صادق ج‏ع- چنين نقل شده است: مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّهَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّ قَوْماً أَتَوْا رَسُولَ اللَّهِ ص فَقَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّا رَأَيْنَا أُنَاساً يَسْجُدُ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَوْ أَمَرْتُ أَحَداً أَنْ يَسْجُدَ لِأَحَدٍ لَأَمَرْتُ الْمَرْأَهَ أَنْ تَسْجُدَ لِزَوْجِهَا،

گروهى به نزد پيامبر ص- آمدند و گفتند: اى رسول خدا ما مردمى را ديديم كه برخى از آنها در برابر برخى ديگر سجده مى كرد. آن حضرت فرمود: اگر قرار بود كه من به كسى دستور دهم براى ديگرى سجده كند به زن دستور مى دادم براى شوهرش سجده كند.

الكافى 5 507 باب حق الزوج على المرأه

3- سجده نهايت تذلل و خشوع بنده در برابر خداوند است و منظور اين روايت اين است كه زن بايد اوج تواضع و انقياد و تواضع را در برابر شوهر خود داشته باشد و از اين اوج تواضع و تسليم به سجده تعبير شده است.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.