وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه

0

پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه

آیت الله مصباح با بیان این که امام خمینی(ره) بیش از هر کس دیگری مردم را به یاد خدا انداخت، گفت: احترام به امام خمینی(ره) احترام به یک انسان به نفسه نیست بلکه احترام به خدا و دین خدا است؛ کسی که چهره ، گفتار و زندگی او در راه خدا بود بعد از ائمه(ع) باید بیشتر از همه به این شخص احترام گذاشت.
 آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در دیدار  با گروه 700 نفره کاروان پیاده زائران مرقد امام خمینی(ره) از مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین اصفهان، اظهار داشت:

حرکت به سمت مرقد مطهر امام خمینی(ره) سنت حسنه ای است که باید تا قیام امام عصر(عج) به آن عمل شود.

وی زائران مرقد امام خمینی(ره) را انسان هایی با احساس پاک و دل نورانی دانست و افزود: فرقه های گمراهی به نام اسلام هستند که رفتن به زیارت امامان معصوم(ع) را بدعت می داند و موجب کفر و حتی مجوز قتل می دانند و این فرقه هایی که امروز به نام داعش و دیگر گروهها هستند همه آلوده به این نوع افکار و انحرافات هستند.

به گزارش رجانیوز به نقل از رسا، آیت الله مصباح یزدی با بیان این که برخی چشم دیدن نور حقیقت را ندارند و آن را بدعت تلقی می کنند، خاطرنشان کرد: انسان هایی که الهی هستند نزد خداوند محترمند و این که مردم کار و زندگی خود را تعطیل می کنند و با پای پیاده و اظهار توسل و اخلاص به زنده نگه داشتن یاد آنها می پردازند با روح اسلام سازگار است.

وی با اشاره به اینکه برخی حتی عزاداری برای امام حسین(ع) را افراط می دانند، ابراز داشت: عالم هستی به گونه ای است که اگر چیزی مظهر چیز دیگری شد فلسفه آن را به خود می گیرد به همین خاطر است که وقتی ما عکس یک انسان جنایت کار را می بینیم  نسبت به آن عکس هم احساس خوب نداریم زیرا این احساس در همه انسان ها است و امری فطری و طبیعی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حرمت دست زدن بی وضو به قرآن و اسم ائمه(ع)، تصریح کرد: این حکم به خاطر اسراری است که مردم متوجه آن نمی شوند؛ مرحوم آیت الله خزعلی می فرمایند روزی به کربلایی کاظم که به صورت معجزه آسایی حافظ قرآن شده بود دو کاغذ که روی هر کدام یک واو نوشته شده بود دادم که یکی با نیت واو قرآن و دیگری به نیت واو معمولی نوشته بودم و کربلایی کاظم آن واو قرآنی را با این که هیچ تفاوتی در ظاهر با آن کاغذ دیگر نداشت نورانی می دید که این نشان دهنده اسرار نادیدنی خداوند است.

وی افزود: ما می دانیم که خداوند جسم نیست و مکان ندارد و به هر طرف رو کنیم همان جا خدا است ولی بر روی این کره زمین یک جا است که به نام خانه خدا مطرح است و هر کس به مکه می رود و اعمال حج به جا می آورد اگر دستش برسد دست خود را متبرک می کند؛ فرق حجر الاسود با دیگر سنگ ها این است که منسوب به خدا است و به همین خاطر تا این حد احترام پیدا کرده است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که احترام حجر الاسود را همه مسلمانان حتی وهابیان قبول دارند، خاطرنشان کرد: از همین جا معلوم می شود که وقتی چیزی مظهر یک امر مقدس شد خود آن هم مقدس می شود و حرم امامان(ع) و حتی خانه علما هم مقدس است و بنده در همین قم دیوار خانه برخی علما را زیارت کرده ام و بوسیده ام و این به خاطر انتسابی است که این علما به خدا دارند و زندگی خود را وقف خدا و اسلام کرده اند.

وی با بیان اینکه قبل از اسلام هم مردم به کعبه و حجر الاسود احترام می گذاشتند، ابراز داشت: در اسلام هم از همان اوایل کعبه مورد احترام بوده است و امیر المؤمنین فرمودند که احترام مؤمن مانند احترام کعبه است زیرا مؤمن منسوب به خدا است و با خدا ارتباط دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: هر کس که ارتباطش با خدا بیشتر از همه باشد و زندگی اش وقف ترویج دین خدا باشد  مظهر خدا در زمین باشد باید از احترام ویژه برخوردار باشد و امام خمینی(ره) این چنین انسانی بود و به همین خاطر است که امروز تا این حد حتی مزارش هم مورد احترام مردم است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) بیش از هر کس دیگری مردم را به یاد خدا انداخت، افزود: احترام به امام خمینی(ره) احترام به یک انسان به نفسه نیست بلکه احترام به خدا و دین خدا است؛ کسی که چهره ، گفتار و زندگی او در راه خدا بود بعد از ائمه(ع) باید بیشتر از همه به این شخص احترام گذاشت.

مراسم سالگرد امام خمینی حرکتی حکیمانه، عاقلانه و عاشقانه است

آیت الله مصباح یزدی شرکت در مراسم رحلت امام خمینی(ره) را حرکتی حکیمانه، عاقلانه عارفانه و عاشقانه دانست و خاطرنشان کرد: هر قدمی که در این مسیر برداشته شود عبادت است زیرا این تنها یک عمل شخصی نیست بلکه با این حرکت یاد امام و یاد خدا زنده می شود و عزاداری امام حسین(ع) هم همین فلسفه را دارد و اگر عزاداری نبود جریان عاشورا هم از یاد مردم می رفت.

وی با اشاره به این که باید این حرکت تا ظهور امام عصر(عج) ادامه داشته باشد، گفت: بقای اسلام مدیون همین حرکت ها است و کسانی که در این مسیر حرکت کنند از ثواب این حرکت تا روز قیامت بهره مند خواهند بود.

زیارت مرقد امام خمینی سنت حسنه ای است که باید نسل به نسل منتقل شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: ما باید وظیفه خود بدانیم که این سنت حسنه را آن طور که هست به نسل بعد خود منتقل کنیم؛ ارزش این کار حد و حصر ندارد و هر کار که بکنیم کم است و افراط نیست زیرا پشت این ارزش ها ارزش الهی است و قابل مقایسه با چیزی نیست.

وی با بیان این که ارزش شهادت در مکتب اسلام بسیار زیاد است و قابل اندازه گیری نیست، گفت: این ارزش برای همه یکسان نیست و بستگی به شخصی دارد که این عبادت را انجام می دهد که چه اندازه ایمان و اخلاص داشته باشد زیرا هر چقدر که معرفت و ایمان و اخلاص قوی تر باشد ثواب آن هم بیشتر خواهد بود.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: باید در کارهای خدایی آن قدر اخلاص داشته باشیم که از ذکر آن عمل در بین جمع خجالت بکشیم؛ مادران شهیدی هستند که اگر در مجلسی معرفی بشوند ناراحت می شوند و این نشانه اخلاص آنها است.

وی با بیان اینکه گاهی هم اظهار یک عبادت باعث ترویج آن عبادت می شود، ابراز داشت: این کار منافات با اخلاص ندارد و هر کس خودش می داند و دل خودش؛ در حدیث قدسی آمده است که خداوند بهترین شریک است و با هر کس در عبادتی شریک شود سهم خود را هم به آن شریک می بخشد و این مطلب باید برای ما زنگ خطری باشد تا اخلاص خود را درست کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که ما انسان های ضعیفی هستیم، یادآور شد: ما باید هر کاری که می کنیم از خدا بخواهیم که خودش ما را یاری کند تا اعمال مان خالص برای خدا باشد.

منبع رجا نیوز-شناسه خبر : 243748

لینک کوتاه مطلب:  http://goo.gl/6A7Db9

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

ویژه نامه سیاست و اجتماع

  1. سخنان حاج احمد خمینی درباره رهبر
  2. نظر امام خميني در باره ي حكومت آل سعود
  3. مستند به روايت دربار
  4. جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمن
  5. مشابه جنايات داعش در تاريخ اسلام


کلید: پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنهپیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنهپیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه پیاده روی تا حرم امام خمینی سنتی حسنه

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.