وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

پوشش بانوان در برابر مردان محرم

0

پوشش بانوان در برابر مردان محرم

پوشش نزد محارم

پرسش 137. آيا دختران مى توانند با لباس آستين حلقه اى، در برابر پدر و يا برادرشان ظاهر شوند؟

همه مراجع: اگر باعث مفسده نشود، اشكال ندارد.[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][1]

تبصره. پدر يا برادر در حكم خصوصيتى ندارند؛ بلكه به طور كلى زن مى تواند در برابر تمامى محارم خود، با لباس آستين حلقه اى ظاهر شود؛ مشروط بر آنكه مفسده اى  در بين نباشد.

[1]. العروة الوثقى، ج1، الستر.(احكام نگاه و پوشش، پرسمان).


طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي
طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حجاب زنان در برابر نامحرم : بر زنان و دختران لازم است تمام بدن خود جز گردى صورت و دست‌ها تا مچ را در برابر ديدگان نامحرمان بپوشانند. و اين مقدار به هر نوع لباس غير زينتى كه تنگ و چسبان نباشد پوشيده شود كافى است، هرچند چادر حجاب برتر است.
. حجاب زنان در مقابل محارم : زنان و دختران مى‌توانند در برابر محارم، سر و گردن و مقدارى از سينه و دست‌ها و پاها را نپوشانند، امّا بقيه بدن را بايد بپوشانند و جايز نيست به شكل نيمه عريان در برابر آنها ظاهر شوند.
. حجاب زنان در برابر زنان : زنان مى‌توانند در برابر زنان، جز عورتين بقيّه بدن رانپوشانند؛مگراين‌كه مفسده خاصّى داشته باشد.
. پوشش كف و پشت پاى زنان : مچ پا و بالاتر از آن بايد از ديدگان نامحرم پوشانده شود. نيز سزاوار است كف و روى پا را بپوشانند.
. سنّ تمييز و نحوه پوشش در برابر افراد مميّز : سنّ تمييز زمانى است كه مسائل جنسى را درك كند و بچّه‌ها مختلف هستند وحجاب زن در برابر بچّه مميّز احتياط مستحب است. احکام ویژه ( 600 مسئله كثير الابتلاء) > پوشش، نگاه و ارتباط. آيت الله مكارم شيرازي.

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=24974

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید. حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احكام نگاه و ارتباط با نامحرم 



كليد:پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرم پوشش بانوان در برابر مردان محرمكليد:[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.