وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد

0

پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد

فهرست این نوشتار:

مطابق نظر آيت الله خامنه ايمطابق نظر آيت الله خامنه اي

پخش قرآن از بلندگوی مسجد

سؤال۷: آیا پخش اذان و قرآن یا دعا، از بلندگوی مسجد، جایز است؟

جواب: پخش اذان به نحو متعارف برای اعلام وقت نماز اشکال ندارد، ولی پخش دعا و قرآن و غیر آن از بلندگوی مسجد، اگر موجب اذیت همسایگان شود، جایز نیست.

[ پخش برنامه های خاص سحرهای ماه مبارک رمضان از بلندگوی مسجد]

س 453: پخش برنامه های خاص سحرهای ماه مبارک رمضان از بلندگوی مسجد جهت شنیدن همگان، چه حکمی دارد؟

ج: در جاهائی که بیشتر مردم در شبهای ماه مبارک رمضان برای قرائت قرآن و خواندن دعا و شرکت در مراسم دینی و امثال آن بیدار هستند، اشکال ندارد. ولی اگر سبب اذیت همسایگان مسجد شود، جایز نیست.

[پخش آیات قرآنی قبل از اذان صبح]

س 454: آیا پخش آیات قرآنی قبل از اذان صبح و دعا بعد از آن با صدای بلند به وسیله بلندگوی مسجد و سایر مراکز به طوری که از چند کیلومتر دورتر قابل شنیدن باشد، جایز است؟ با توجه به این که این برنامه گاهی بیشتر از نیم ساعت طول می کشد.

ج: پخش اذان به نحو متعارف برای اعلام داخل شدن وقت نماز صبح به وسیله بلندگو اشکال ندارد، ولی پخش آیات قرآنی و دعا و غیر آن از بلندگوی مسجد، اگر موجب اذیت هم سایگان شود، توجیه شرعی ندارد و بلکه دارای اشکال است. اجوبه الاستفتائات .

لینک کوتاه مطلب: http://goo.gl/64IeH4

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

ويژه نامه احكام نماز



کلید: پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد پخش قرآن و دعا قبل اذان از بلندگو مسجد حکم پخش صدایی غیر از اذان، از بلندگوی مساجد چیست آیا پخش اذان و مناجات از بلندگوهای مساجد صدای بلندگوی مسجد [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.