وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

پاسخ به یک شایعه جدى درباره فتنه بصره در پی به آتش کشیدن کنسولگری ایران در بصره

در پی به آتش کشیدن کنسولگری ایران در بصره شایعتی پیرامون این موضوع شکل گرفت.

0

در پی به آتش کشیدن کنسولگری ایران در بصره شایعتی پیرامون این موضوع شکل گرفت.
شایعه:عراقى‌ها به کنسولگرى ایران در بصره حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. آیا کافی نیست آن همه حمایت از عراق؟ این بود پاسخ خدمات ایران؟!
پاسخ: به هیچ عنوان شورشیان را نباید اقشار مردم دانست، بلکه آنان هسته‌هاى خاموش بعثى-تکفیرى هستند که بار‌ها و بار‌ها مقامات جهادى عراق نسبت به عدم برخورد قاطع با آنان از سوى دولت مرکزى هشدار داده بودند.
پى نوشت: فتنه دى ماه اخیر در ایران اسلامى را به خاطر آورید و حتى فتنه قبل از آن. در هر کشورى هستند آنان که از نارضایتى اقشار مردم سوء استفاده کرده و اعتراضات را به سویى که مطلوب شومشان هست سوق می‌دهند.
در فتنه بصره، فقط کنسولگرى ایران به آتش کشیده نشد بلکه مقر جنبش “نُجَباء”، مقر “حشد شعبى”، مقر سازمان “بدر”، ساختمان منتسب به “حزب الدعوة” و بسیارى از اماکن سیاسى-نظامى عراق تخریب شد و در آتش فتنه انگیزى باقیماندگان بعثى-تکفیرى سوخت.

حتى شمارى از افراد در ساختمان‌هاى فوق الذکر مجروح و شهید شدند ولى با اطلاع مقامات امنیتى عراق، دیپلمات‌ها و کارکنان کنسولگرى ج. ا. ا. در بصره، ساختمان را پیش از هر تجاوزى ترک کردند.
رزمندگان مقاومت عراقى در حال حاضر با شورشیان درگیر شده و در تلاشند که مانع از ادامه تلفات شوند. نیروهاى امنیتى عراق نیز به محل اعزام شده‌اند.
ملت و نهاد‌های سیاسى، نظامى و جهادى عراق هر یک با صدور بیانیه‌هاى جداگانه‌اى، اعمال شنیع شورشیان را محکوم کردند.
مردم معترض به وضعیت عراق نیز ساعت‌ها قبل صف خود را از شورشیان جدا و جنایات آن را به شدت محکوم کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجو/.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.