وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

هدف زندگى در بهشت يا جهنم چه مى باشد

0

هدف زندگى در بهشت يا جهنم چه مى باشد

آيا بهشت جاودان وجود دارد؟اگر دارد هدف در آنجا رسيدن به چيست.اگر از علم ما خارج است چرا ما به ندانسته ها فكر مى كنيم و هدف براى اين زندگى قرار مى دهيم؟

بهشت و جهنم بر دو قسم است:

1 بهشت و جهنم برزخى كه تا پيش از قيامت برپاست و ارواح مؤمنان و معاندان در آن مى باشد.

2 بهشت و جهنم اخروى كه پس از قيامت برپا مى شود.

اما هر دو نوع بهشت و جهنم، از ابتداء آفرينش موجود بوده اند و نه تنها از زمان پيامبر اكرم (ص) بوده اند، بلكه پيش از آن بوده است. البته مؤمنان و معاندان تا پيش از قيامت به بهشت و جهنم اخروى وارد نمى شوند.

اما اين كه هدف زندگى در بهشت يا جهنم چه مى باشد پاسخ اين است كه:

اولا، يكى از اهداف آن ديدن جزاى كارهاى بد و خوب در اين دنيا است. خداوند اراده فرموده كسى كه در اين دنيا از نامحرم چشم پوشيده، شكم خود را از حرام حفظ كرده و خلاصه از محرمات دورى گزيده است و تكاليف الهى را انجام داده پاداش عنايت فرمايد.

ثانيا، يكى ديگر از اهداف زندگى در بهشت و حتى زندگى در جهنم تكامل است به كمال رسيدنى كه مطلوب هر صاحب عقلى است- از روايات متعددى استفاده مى شود كه معرفت و مقام و كمال هيچ انسانى در بهشت ثابت نيست و روز به روز رو به ترقى هستند و به سمت خداوند سير مى نمايند در جهنم نيز هر روز مقدارى از گناهان جهنميان پاك مى گردد و در نتيجه به سمت پاكى و كمال و در نهايت به سوى بهشت در حركتند. هدف زندگى در بهشت نيز بيان گشت.

پس ما كاملا مى دانيم كه هدف از بهشت رفتن و زندگى در آنجا چيست و اتفاقا اين مسأله از مسائلى است كه بسيار روشن و قابل فهم براى بشر است گرچه در روايات اهل بيت (ع) نيز به بيان آن پرداخته شده. پرسمان.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.