وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد

0

نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد

رساله توضيح المسائل نماز

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][ اگر صاحب ملک به زبان اجازه نماز خواندن بدهد]

مسأله 874 اگر صاحب ملک به زبان، اجازه نماز خواندن بدهد و انسان بداند که قلباً راضی نیست، نماز خواندن در ملک او باطل است (1). و اگر اجازه ندهد و انسان یقین کند که قلباً راضی است نماز صحیح است (2).

این مسأله، در رساله آیت اللّه بهجت نیست

(1) (سیستانی:) جایز نیست..

(زنجانی:) نماز خواندن در ملک او به احتیاط مستحب باطل است و اگر شک داشته باشد که قلباً راضی است نماز او صحیح است هم چنین است اگر اجازه نداده و انسان بداند که قلباً راضی است و اگر اجازه نداده و انسان شک داشته باشد که قلباً راضی است یا نه، نمازش به احتیاط مستحب باطل است.

(2) (سیستانی:) جایز است.

(مکارم:) مسأله هر گاه رضایت صاحب ملک از قرائن روشن و قطعی باشد، نماز خواندن در آن ملک اشکالی ندارد هر چند به زبان نگوید و به عکس اگر با زبان اجازه دهد امّا بداند که قلباً راضی نیست نمی تواند نماز بخواند.

توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و محشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

لینک کوتاه مطلب: http://goo.gl/Fc6Pba

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

ويژه نامه احكام نماز



کلید: در راضی نیست در خانه او نماز بخوانیم نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد نماز درخانه کسی که رضایت قلبی ندارد

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.