وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

نمازهای واجب را نام ببرید

0

نمازهای واجب را نام ببرید

نمازهای واجب

نمازهای واجب شش است : اول نماز یومیه . دوّم نماز آیات . سوم نماز میّت . چهارم نماز طواف واجب خانه کعبه (1). پنجم نماز قضای پدر (2) که بر پسر بزرگتر واجب است (3). ششم نمازی که به واسطه اجاره و نذر و قسم و عهد واجب می شود (4). 

فاضل : لازم به تذکر است که نمازهایی که به واسطه اجاره و نذر و قسم و عهد واجب می شود خودِ نماز واجب نیست بلکه وفای به عقدِ اجاره و نذر و قسم و وفای به عهد واجب است .

(1) (فاضل ) مانند نماز طواف در عمره تمتع و عمره مفرده و نماز طواف در حج تمتع و نماز طواف نساء ..

(2) (گلپایگانی ، مکارم ، صافی ، نوری ) و مادر ..

(3) (فاضل ) و همین طور مادر بنا بر احتیاط واجب ..

(مکارم ) به شرحی که می آید ..

(سیستانی ) بنا بر احتیاط واجب است ..

شاید این مطالب را هم بپسندید:

(4) (خوئی ، سیستانی ) و نماز جمعه از نمازهای روزانه است .

(مکارم ) ششم : نماز نافله ای که به واسطه نذر و عهد و قسم واجب شده است .

(بهجت ) مسأله نمازهای واجب به شرح ذیل می باشد: 1 نماز یومیّه و آن چه ملحق به آن است ، مانند نماز جمعه ، نماز احتیاط، نماز قضا و نمازی که نمازگزار دوباره آن را اعاده می کند، که احکام هر یک گفته خواهد شد. 2 نماز آیات که شامل زلزله و خسوف و کسوف و مانند اینها می شود. 3 نماز میّت 4 نماز طواف واجب خانه کعبه برای حج و عمره ای که واجب شده باشند. 5 نماز قضای والدین بر پسر بزرگ 6 نمازی که به سبب اجیر شدن یا نذر و قسم و عهد واجب می شود.

(زنجانی ) مسأله نمازهای واجب شش است : اول : نمازهای روزانه ، دوم : نماز آیات ، سوم : نماز میت ، چهارم : نماز طواف واجب خانه خدا، پنجم : نماز قضای پدر که بر پسر بزرگتر واجب است ، ششم : نمازی که به واسطه اجاره یا شرط در عقد معاملات یا نذر و قسم و عهد و امری که اطاعت آن لازم است بر انسان واجب می شود. و نماز جمعه از نمازهای روزانه است .

  • توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

حتما بخوانيد

ويژه نامه احكام نماز



کلید: نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببریدنمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید نمازهای واجب را نام ببرید 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.