وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

نحوه ی ارتباط جنسی با همسر در زمان عادت ماهانه

زن درهر ماه ، چند روز « عادت ماهانه» می شود . در این زمان روابط زناشویی محدویت دارد ؛ زوج های جوان بامشکلاتی روبرور می شوند . وبراثر عدم آگاهی درست از این که چگونه در این دوره لذت جنسی از یکدیگر ببرند ؛ به افراط ویا تفریط مبتلا می شوند .

1

نحوه ی ارتباط جنسی با همسر در زمان عادت ماهانه

گاهی اوقات تمام روابط خودشان را قطع می کنند ویا آن که مبتلا به فعل حرام ( دخول ) و به پرداخت کفاره مبتلا می شوند ؛ وصدمات بهداشتی که « زن » از دخول مبتلا می شود .

قرآن همبستری این دوره را برای زن مضر می داند:

وَ یَسْئَلُونَكَ عَنِ الْمَحیضِ قُلْ هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِی الْمَحیضِ وَ لا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى یَطْهُرْنَ

«از تو در باره عادت ماهانه [زنان‏] مى‏پرسند، بگو: «آن، رنجى است. پس هنگام عادت ماهانه، از [آمیزش با] زنان كناره گیرى كنید، و به آنان نزدیك نشوید تا پاك شوند.» (البقرة : ،222). طبق این آیه، فتوای مراجع بر اینست که همبستری ( دخول ) در زمان حیض زن حرام است وچنانچه این کار انجام شود می بایستی کفاره بپردازند ( برای اطلاع بیشتر به توضیح مسأله مرجع خود رجوع کنید).

قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ الْمَرْأَةُ تَحِیضُ یَحْرُمُ عَلَى زَوْجِهَا أَنْ‏(یَأْتِیَهَا لِقَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى‏ وَ لا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى یَطْهُرْنَ‏ فَیَسْتَقِیمُ لِلرَّجُلِ أَنْ یَأْتِیَ امْرَأَتَهُ وَ هِیَ حَائِضٌ فِیمَا دُونَ الْفَرْجِ.امام صادق (ع) فرمودند: برای مرد زن حائض حرام است ( دخول کردن ) به جهت کلام خدا که فرمود « به زنان نزدیک نشوید تا پاک شوند » پس برای مرد می تواند به غیر از فرج ( دخول کردن ) بهره ببرد( وسائل الشیعة، ج‏2، ص: 323)

« مرد » که در برابر فشار های نیاز جنسی صبرش نسبت به « زن» کمتر است ؛ وازاین رو ، گاهی اصرار به برقراری روابط جنسی با همسرش دارد ولی با  طرد شدید همسرش روبرو می شود ؛ وچون نیاز جنسی زیاد در مرد، فشار روحی وارد می کند ، این فشار و عدم تمکین همسرش آرامش روحی « مرد » را به هم می ریزد ، و شروع به بهانه گیری از رفتار وگفتار همسرش می کند ؛ این درگیری ها وبهانه گیری ها موجب تزلزل بنیاد خانواده می شود . ازاین رو زوج های جوان می بایستی در مورد بهره گیری جنسی در این دوره را بیاموزند ؛ تا ضمن بهره گیری درست وارضای نیاز جنسی خود ، به زندگی زناشویی خود استحکام ببخشند.

« مرد » که در برابر فشار های نیاز جنسی صبرش نسبت به « زن» کمتر است ؛ وازاین رو ، گاهی اصرار به برقراری روابط جنسی با همسرش دارد ولی با طرد شدید همسرش هم روبرو می شود ؛ وچون نیاز جنسی زیاد در مرد، فشار روحی وارد می کند ، این فشار و عدم تمکین همسرش آرامش روحی « مرد » را به هم می ریزد.

جواز استفاده جنسی در دوران عادت ماهانه زن

 

بر خلاف تصور بعضی از زوج ها اسلام بهره گیری های جنسی را در دوره ماهانه زن به مرد اجازه داده است:

َحْمَدَ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ‏ بْنِ عَمْرٍو قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع مَا لِصَاحِبِ الْمَرْأَةِ الْحَائِضِ مِنْهَا فَقَالَ كُلُّ شَیْ‏ءٍ مَا عَدَا الْقُبُلَ مِنْهَا بِعَیْنِهِ. حمد بن عبدالملک می گویداز امام صادق (ع) در باره بهره گیری از زن حائض پرسیدم . فرمود: به غیر از دخول به عینه ازتمام لذات می تواند بهره ببرد ( وسائل الشیعة، ج‏2، ص: 321)

عَنْ مُعَاوِیَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْحَائِضِ مَا یَحِلُّ لِزَوْجِهَا مِنْهَا قَالَ مَا دُونَ الْفَرْجِ معاویهبن عمار می گوید از امام صادق (ع) از زن حائض پرسیدم که چه چیز ( بهره گیری جنسی ) برای همسرش جایز است ؟ فرمود: به غیر از فرج ( دخول ) ( وسائل الشیعة، ج‏2، ص: 321)

طبق روایات فوق ، به مرد استفاده جنسی از همسرش به غیر از دخول را اجازه داده شده است . به غیر دخول در فرج ، مرد اجازه دارد که از همسرش لذت ببرد .

همان گونه که بیان شد ، «زوجین»  در زمان پریودی زن، به غیر از دخول  ، بقیه لذت های جنسی را می توانند از هم ببرند. در روایات ما ازمعصوم (ع) این پرسش که «مرد » چگونه از همسرش بهره ببرد ؟ ، شده است و آنها پاسخ داده اند؛ به نمونه ای از آنها دقت فرمایید .

عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع مَا لِلرَّجُلِ مِنَ الْحَائِضِ قَالَ مَا بَیْنَ الْفَخِذَیْنِ.عمر بن حنظله می گوید از امام صادق (ع) درمورد مردی که همسرش حائض است چگونه بهره ببرد ، پرسیدم ؟ فرمود : از بین دو « ران » او بهره ببرد ( وسائل الشیعة، ج‏2، ص: 322) (فَخِذَین : دو ران زن)

بنابراین « زوجین» می توانند بدون دخول و با بازی یکدیگر را به اوج لذت جنسی برسانند و ارضا نمایند.

منبع: مجله سبک زندگی ایرانی اسلامی(همراه با اضافات)

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

1 نظر
  1. مسعود می گوید

    آموزنده بود با تشکر