وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

نحوه برخورد با شوهر چشم چران

0

نحوه برخورد با شوهر چشم چران

در نوشتار قبل شم چرانی و راه درمان آن از نظر دین مطرح شد از اینجا کلیک کنید و در تکمیل نوشتار حاضر بخوانید.

باسلام سوال داشتم از حضورتون. به تازگی عقد کردم من همسري دارم كه به همه زنها با دقت خاصي نگاه مي كنه همه تيپشون رو ورانداز ميكنه. من حس بدي بهم دست ميده . . شايد حساسيت از منه اما خيلي با دقت نگاه ميكنه. من چيكار بايد بكنم؟
دانشجوي گرامي؛ از اينكه تا اين حد در مورد سلامت ايماني همسر خود احساس مسئوليّت ميكنيد، جاي بسي خوشحالي است، اميدواريم در پرتو عنايات ائمه معصومين عليهمالسلام زندگي پرمعنويّتي در كنار شوهر گراميتان تجربه نماييد.
با مطالعه متن ارسالي شما به نظرم رسيد اولين نكتهاي كه شايسته است شما را به رعايت آن آگاهي دهم آن است كه به دور از هرگونه حساسيّتي نسبت به همسرتان به وي مدّتي فرصت دهيد؛ زيرا مطلبي كه در مورد تأثير روابط جنسي همسران در چشمپاكي شوهران عنوان نموديد كاملاً صحيح است؛ ولي به نظر نميرسد يك ماه رابطه خاصّ زناشويي وي با شما از چنان ظرفيّتي برخوردار باشد كه بتوان انتظار داشت وي فوراً از عمل سابق خود دست كشيده و رفتارش را در زمينه مورد نظر تغيير دهد؛ زيرا همانگونه كه شكلگيري يك رفتار در افراد زمانبر است، حذف آن رفتار و يا تغيير آن نيز زمانبر است.
نكته ديگري كه شايسته است بدان توجّه داشته باشيد آن است كه چشم چراني به حدّي در تحريك كردن و لذت بردن جنسي مؤثّر است كه حتّي برخي از كهنسالان و پيران زمينگير نيز – به اعتراف خود- از اين طريق تحريك شده و لذّت ميبرند؛ بنابراين جا دارد با واقعبيني، اعتماد و دوري از حساسيتهاي افراطي زنانه روي جملات، گفتهها و نگاههاي همسرتان تفكر نماييد تا دليلش براي نگاه به زنان ديگر را دريافته و زمينه هاي اين امور را با ايجاد تغييراتي در رفتار زناشوئيتان از بين ببريد. در اين راستا سعي نماييد:
1. همواره علاقه‌تان را به همسرتان ابراز كنيد. به او بگوييد كه دوستش داريد و از اين كه با او ازدواج كرده‌ايد، خوشحاليد.
2. نسبت به وي حسّاس و بدبين نباشيد؛ زيرا اين موضوع الف) به تيره و تار شدن افق زندگي براي خود شما منجر ميگردد. ب) اعتمادتان را به وي كاهش ميدهد. ج) محبت شما را نسبت به وي و بالعكس كاهش ميدهد. و د) از شادي و نشاط شما در زندگي ميكاهد.
3. در خلوتهاي زناشويي با يكديگر، از لباسهاي سبكتر و رنگارنگتر استفاده كنيد.
4. از عطر و آرايشي كه همسرتان ميپسندد، بيش از پيش استفاده نماييد.
5. به نظافت و بهداشت بدن خود توجّه كافي داشته باشيد.
6. به ويژه در اين مرحله به طور مستقيم از وي گلايه نكنيد؛ زيرا وقتي بخواهيد با صراحت از اشتباه و يا گناه فردي نام برده و انتقاد نماييد، تجربه نشان داده كه اين طيف از افراد در برخي از موارد به توجيه عمل ناصحيح خود روي آورده و گاه متأسّفانه گستاختر ميشوند.

7. سعي نماييد نسبت به عدم وجود زمينههاي تحريكي نظير ماهواره، فيلم و يا عكس در محيط زندگي وي كه احتمال دارد وي از سوي آنها نسبت به نگاههاي حرام تحريك بيشتري يابد، اطمينان يابيد، تا جايي كه حتّي اين مسأله را نسبت به آلبوم و فيلم جشن عروسي خود كه احتمال ميدهيد زن يا زناني با پوشش نامناسب در آن وجود داشته باشد نيز رعايت نماييد.
8. نسبت به تقويت بنيه مذهبي همسرتان غفلت نورزيد؛ زيرا ياد و عبادت خدا يكي ديگر از كنترلكنندههاي چشم است. شركت هفتگي در مراسمهاي مذهبي، حضور در اماكن مقدّسهاي همچون حرم امامان شريف و نوادگان آنان نيز از جمله مواردي است كه شايسته است همراه با همسر خود در آنها حضور داشته باشيد.

نكته نهايي
دانشجوي گرامي؛ به نظر ميرسد با حساسيّتهاي ويژهاي كه از شخص شما سراغ داريم شوهر متديّني -گرچه از همه جهات كامل نيست-، براي همسري برگزيده باشيد؛ بنابراين اگر از انتخاب خود مطمئن هستيد، شكّي نداشته باشيد كه در صورت رعايت موارد فوق قادر خواهيد بود تغيير مورد انتظار را در رفتار وي به وجود آوريد؛ زيرا يكي از كنترلكنندههاي چشم، ازدواج كردن است. چنانكه پيامبر گرامي اسلام صلّي الله عليه و آله ميفرمايند: ازدواج ديده و دامن را بهتر حفظ ميكند.[1]كافي است در كنار عمل به وظايف خاص زناشويي، فرصت تغيير را به همسرتان هديه نماييد.

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.