وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

فیلمی کمتر‌ دیده‌شده از لحظه شهادت دبیر کل سابق حزب‌الله

0

فیلمی کمتر‌ دیده‌شده از لحظه شهادت دبیر کل سابق حزب‌الله

سید عباس موسوی، دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان در سال 1992 به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، لحظات ترور این شهید بزرگوار را در ادامه می‌بینید.

فیلمی کمتر دیده شده از لحظه شهادت دبیر کل سابق حزب الله شهید سید عباس موسوی، روحانی شیعه لبنانی و دبیر کل سابق حزب الله لبنان به دست نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید. دست داشتن صهیونیست‌ها در این جنایت به دنبال افشاگری یکی از خلبانانی که مجری ترور سید عباس موسوی بود تایید شد.

به نقل از “قناة الکوثر” این حادثه تلخ که در 16فوریه سال 1992 به وقوع پیوست با دستور مستقیم ایهود باراک رئیس ستاد وقت رژیم صهیونیستی به انجام رسید.

این شهید در جوانی خود در کنار فلسطینی‌ها به جنگ با نیروهای اسرائیلی رفت و پس از سفر به عراق مجددا به لبنان بازگشت تا با تشکیل حزب الله به شکلی مصمم و کاملا جدی به مبارزه با رژیم صهونیستی بپردازد.

سید عباس موسوی که بسیار تحت تأثیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) و شهید سید باقر صدر بود در سال 1979 برای ملاقات با امام راهی ایران شد و 12 سال بعد رسما به عنوان دبیر کل حزب‌الله انتخاب شد و در نهایت در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ به شهادت رسید.

سید عباس موسوی ۱۶ فوریه ۱۹۹۲م برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب یکی از رهبران مقاومت لبنان به روستای جبشیت سفر کرد و پس از شرکت در مراسم و ایراد سخنرانی به سمت بیروت در حرکت بود. هلی‌کوپترهای اسرائیلی با توجه به اطلاعاتی که از طریق جاسوسان اسرائیل در لبنان به دست آورده بودند به کاروان اتومبیل‌های سید عباس موسوی حمله کردند و با هدف قرار دادن خودروی وی، او و فرزند و همسرش را به شهادت رساندند.

فیلمی کمتر دیده شده از لحظه شهادت دبیر کل سابق حزب‌الله

باشگاه خبرنگاران
نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.