وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

سناریوی آشوب در ایران

0

سناریوی آشوب در ایران

هفت سال بعد از ۲۵ بهمن ۸۹، دشمن به کمک شبکه غربگرای داخلی، بار دیگر کلید زد:

سناریوی آشوب

اول. ۲۵ بهمن ۸۹، که مصادف بود با روزهای پرحادثه‌ی بیداری اسلامی در منطقه، گروهی از فتنه‌گران که با وقوع حادثه‌ی ۹دی در سال پیشتر، به مقصود خود نرسیده بودند، اعتراضات سوریه و تونس و مصر را بهانه کرده و فراخوان تجمع و همراهی با آنان را صادر کردند.

شعارها اما، همان شعارهای آشنای فتنه‌ی ۸۸ بود: “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران”. هامن روز ۲۵ بهمن، وب‌سایت وزارت‌خارجه‌ی رژیم صهیونیستی در مطلبی، از قول دانی ایالون، معاون وزیرخارجه اسرائیل نوشت: “‌به این واقعیت توجه داشته باشیم که بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات و امنیت خاورمیانه و صلح جهان، نه تغییرات مصر و تونس‌ که حکومت ایران است که با کمک همدستان خود و از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و دیگر گروه‌های اسلام بنیادگرا می‌کوشد هدف‌های خویش را پیش برد. در چنین وضعی، جامعه‌ی بین‌المللی باید فشار سیاسی و اقتصادی بر این رژیم را در تهران افزایش دهد.”

 

داستان خیلی زود لو رفت. قرار بود آمریکا و رژیم صهیونیستی به کمک شبکه‌ی غربگرای داخلی، ایران را بکشانند به جایی که سوریه و لیبی و مصر را کشانده بودند. این سناریو اما با درایت رهبری و حضور به موقع نیروهای مردمی، خنثی شد. گرچه این آرزو، از ۸۸ تا به امروز، همواره در دل مقامات آمریکایی – چه دموکرات‌ها و چه جمهوریخواهان- مانده است.

 

دوم. شهریورماه امسال، جارد کوشنر، داماد یهودی و مشاور شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در کاخ پادشاهی ریاض دیدار کردند. دیداری که تا بامداد صبح روز بعد به درازا کشید و حاوی توافقاتی میان نمایندگان این دو کشور، بر سر موضوعات منطقه‌ای بود.

 

اسرائیل شامیر، کارشناس اسرائیلی برای وبسایت “تسارگراد” روسیه، درباره‌ی محتوای این دیدار چنین گفت: “محمد بن سلمان، یکی از تندروترین مخالفان ایران در عربستان است. او حاضر است برای پیروزی بر ایران که آن را دشمن درجه‌ی یک عربستان می‌داند، دست به هر کاری بزند. حتی حاضر است با اسرائیل که دشمن همه‌ی اعراب محسوب می‌شود نیز متحد شود.” وی سپس چنین گفت که “در این دیدار دوجانبه، استراتژی آمریکایی- عربستانی جدیدی برای منطقه تعریف شد که محور آن شکست حزب‌الله لبنان و ایران است.”

 

اما پیروزی‌های ایران در عراق و سوریه، نشان داد که نقشه‌ی جبهه‌ی آمریکا و مرتجعین منطقه برای ایران و منطقه، سرابی بیش نیست و اتفاقا برخلاف تصور آنان، ایران پیروز هماوردهای منطقه‌ای بوده است.

 

شکست آنان در ماجرای قطر، استعفای سعد حریری، تجزیه‌ی کردستان عراق و مرگ علی عبدالله صالح نیز مزید بر علت شد. پس، حالا که نتوانستند ایران را در “بیرون” از مرزهای خود شکست دهند، تصمیم گرفتند “سناریوی آشوب” را بار دیگر، در “درون” ایران آغاز کنند.

 

موضوعی که بن سلمان در گفت‌وگو با تلویزیون “ام‌بی‌سی” صراحتا آن را اعلام کرد و گفت: “تلاش می‌کنیم جنگ را به درون ایران بکشانیم.” در این سناریو می‌بایست از سویی، دستاوردهای منطقه‌ای ایران، به تخریب و چالش کشیده شود و از سویی دیگر، با فراگیر کردن آشوب در داخل، زمینه‌ی براندازی نظام را به خیال خود فراهم آورند. یعنی همانی که پیش از این، سناتور “تام کاتن” صراحتا اعلام کرده بود که “سیاست آمریکا باید بر پایه‌ی تغییر نظام در ایران باشد.”

خط حزب الله

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.