وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

روش های عشق ورزی به همسر

عشق تاثیر شگرف روی هر زنی دارد؛ همه زنان مشتاق عشق هستند و ارزش زیادی برای آن قائلند.

0

روش های عشق ورزی به همسر

زنان ذاتاً به دنبال عشق و محبت هستند و آنچه زن را متفاوت می کند روحیات لطیف اوست و فهم بالای زنان در درک محبت است. حفظ  عشق زنانه وابسته به رفتارهای عاشقانه همسر اوست. کارهایی که قرار نیست لزوماً بزرگ باشد بلکه اگر کوچک و مداوم هم باشد حال زنان را در رابطه با همسر خوب می‌کند.

پيامبر خدا صلی‌الله عليه و آله : قَولُ الرَّجُلِ للمرأةِ : «إنّي اُحِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبدا .اين سخن مرد به زن كه «دوستت دارم» هرگز از دل زن بيرون نرود . الكافي : ۵/۵۶۹/۵۹ .

رفتارهای عاشقانه، با اینکه ساده هستند اما بسیار تأثیر گزار و قدرتمندند که روابط و هیجانات و عواطف زوجین را تقویت می‌کنند. گاهی یک رفتار عاشقانه مسیر صحبت‌های طولانی را با ایجاد عشق کوتاه می‌کند.

در این نوشتار به برخی از این رفتارها اشاره می‌کنیم که اگر مردان رعایت کنند تضمین‌کننده‌ای قوی برای نمایش توجه و مراقبت از زنان و ارزشمند بودن آنان است که نتیجه‌اش افزایش هیجانات و عواطف و رفتارهای زنانه است.

مردان با انجام این پیشنهادها می‌توانند عشق را در زندگی خود پررنگ‌تر از گذشته کنند و  همسرشان را بیش‌ازپیش به خود علاقه‌مند کنند.

 

ابراز عشق کنید

بعضی از مردها در ابراز عشق ضعیف هستند و  چه‌بسا هفته‌ها بگذرد و به همسر خود ابراز علاقه نکنند. ابراز علاقه به همسر مانند آب دادن به گل است و هرروز باید این کار را کرد، مخصوصاً در روزگار ما که زنان مشغله‌های بیشتر پیداکرده‌اند. گاهی فعالیت‌ها زنان در بیرون از منزل روحیه آنان را مردانه می‌کند برای اینکه زنان هویت واقعی خود را پیدا کنند لازم است که در کنار آرامش زندگی واژه‌ها و رفتارهای عاشقانه را ببینند.

رفتارهای عاشقانه و محبت‌آمیز مرد سبب می‌شود که نیازهای زن ارضاء شود و توجه زن به شوهر خود معطوف باشد.

کاستن از مسئولیت‌ها و فشارهای زندگی

مسئولیت‌ها و کارهای مردانه اگر بر عهده زن باشد در دوره مدت‌زمانی کوتاه زنان را خسته و فرسوده می‌کند. به همین دلیل مردان باید با پذیرفتن مسئولیت‌های زن شرایط را برای آرامش زن فراهم سازند، مثلاً همیشه این زن نباشد که غذا را آماده می‌کند گاهی مرد در پخت غذا کمک کند یا غذا را از بیرون تهیه کند تا خانم خانه استراحت کند و به او اجازه آرامش و لذت از زندگی بدهید.

برای زنان تعطیلات ایجاد کنید

هر کاری مثل خانه‌داری نیاز به تعطیلات دارد، مرد خانه می‌تواند در ایام تعطیلات زمانی را برای استراحت همسر ایجاد کند یا اگر تعطیلات ندارد چند روز وظایف خانه را انجام بدهد و به بچه‌ها برسد که خانم بتواند به فعالیت‌هایی که دوست دارد برسد. تا به جنبه‌های زنانه خویش توجه بیشتری کند.

 

با همسر خود به مسافرت بروید

مسافرت‌ها حتی اگر کوتاه باشید تأثیرات بسیار خوبی را بر روحیه زنان دارد مخصوصاً اگر لحظات عاشقانه را در سفر داشته باشید.

 

ارتباط صمیمی با همسرتان را فراموش نکنید

گاهی خانم‌ها در مشاوره‌ها گلایه می‌کنند که همسرمان رابطه صمیمی ندارد، نه خوب صحبت می‌کند و نه با رفتار خود عشق می‌ورزد!. خانم‌ها برای اینکه بتوانند بر مشکلات فائق و پیروز شوند نیاز دارند که با همسرشان صحبت کنند. مردان با توجه به این نکته ساده و مهم می‌توانند زندگی خود را متحول کنند اگر به این نکته توجه نکنند آرام‌آرام زندگی در ته دره روزمرگی و بی‌تفاوتی خواهد افتاد.

گوش دادن شما به صحبت‌های همسرتان نشان از بلوغ ازدواج و یک مهارت مهم برای ادامه زندگی است. خوب گوش کنید، خوب نسبت به احساسات همسرتان واکنش نشان بدهید تا خوب تأثیر رفتار خانم خود را در زندگی ببینید.

 

از همسرتان تعریف کنید

همواره مخصوصاً در مشکلات بر ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری مثبت و درست همسرتان تأکید و توجه کنید و با برشمردن آن‌ها اعتماد و عزت‌نفس همسر خویش را افزایش بدهید. مثلاً از حجاب، حیا، خانه‌دار بودن و اینکه جذاب هست برای شما تعریف کنید. اگر همسر شما از خود رضایت پیدا کند آنگاه می‌تواند در مقام عشق‌ورزیدن با شما رضایت شما را فراهم سازد.

 

قدردانی کنید

خانم‌ها باظرافت کارها را انجام می‌دهند هرچقدر از آن‌ها بیشتر قدردانی کنید، زمینه شکوفایی توانایی‌های درونی آن‌ها را بیشتر فراهم کرده‌اید.

 

 

در جای خود اعتراض و انتقاد کنید

اگر از رفتار همسرتان ناراحت هستید، ابتدا صبر کنید تا آرام شوید و شرایط را بسنجید و با لحنی درست و مؤدبانه بدون کنایه و طعنه و توهین با همسرتان صحبت کنید. اگر کسی مثل خانواده شما یا او حضور دارند توجه کنید که زمان مناسبی برای اعتراض نیست چه‌بسا شخصیت همسر خورد شود که به این راحتی قابل جبران نباشد. زمانی که روحیه زن آسیب دید معنای عشق شمارا به‌خوبی درک نخواهد کرد.

وقت‌شناس باشید اگر به دنبال اصلاح زندگی هستید بیشتر ازآنچه اتفاق افتاده زندگی خود را تخریب نکنید.

 

به همسرتان نشان بدهید که موردتوجه شماست

چرا در روزهای آغازین زندگی زن و شوهر رابطه‌ای عاشقانه دارند یک علت آن این است که تمام توجه زوجین به یکدیگر است. خانم‌ها در ابتدای زندگی عاشقانه خود اعتماد بالایی را به همسر خویش دارند و مردان نیز توجه بالایی را از خود نشان می‌دهند همین محیطی عاشقانه و دوستانه را می‌سازد هرچقدر این اعتماد و توجه از سمت زوجین کمرنگ شود رابطه عاشقانه آن‌ها نیز کمتر می‌شود تا جایی که اگر مراقبت نشود زمینه ناکامی و ناامیدی و دل‌شکستگی را فراهم می‌سازد.

اگر مرد به همسر خویش توجه نکند و مهارت گوش دادن را بلد نباشد باگذشت زمان زن با این احساس که مهم نیست مواجه می‌شود و پژمرده می‌گردد و حتی خودزنان نیز نمی‌دانند که چرا دچار این حالت شده‌اند و چرا زندگی آنان به این حال‌وروز افتاده و کیلومترها از روزهای عاشقانه اول زندگی فاصله گرفته است.

اگر توجه به زن نباشد گاهی آن‌قدر حال و روحیه زن بد می‌شود که با تلاش‌های مرد نیز بهبود نمی‌یابد و کار دشوار می‌شود. اما اگر روزانه زن ببیند که موردتوجه مرد خویش است و درک می‌شود زندگی طراوتی حتی بیشتر از روزهای عاشقانه عقد پیدا خواهد کرد.

چه کنیم تا توجه خودمان را به همسر خویش نشان بدهیم

ساده است، در کنار همسرتان باشید. پيامبر خدا صلی‌الله عليه و آله : نشستن مرد نزد زن و فرزندش ، نزد خداى متعال محبوب‌تر است از اعتكاف او در اين مسجد من . تنبيه الخواطر : ۲/۱۲۲ . حال که چنین است و در کنار همسر بودن عبادت است چرا یک مومن خود را از این نعمت و لطف خدا محروم سازد، عبادتی که هم آخرت انسان را آباد می‌کند و هم دنیای انسان را.

کافی است زمانی که در کنار همسر هستید برای توجه به نیازهای زن این جملات را بگویید و معجزه تأثیر آن را در زندگی و روابطتان ببینید:

«عاشقتم» «من تو را دوست دارم و می‌خواهمت»، «تو برای من بهترینی»، «تو برای من خیلی مهم و باارزش هستی»، «دوست دارم حرف‌های تو را بشنوم»، «کنارت می‌مانم تا با من حرف دلت را بگویی» و…

 

قدردانی و سپاسگزاری از همسر

تعریف و تمجید، قدردانی و سپاسگزاری از زنان، از رفتارهایی است که موجب تبلور عشق در آنان می‌شود.

زمانی که از همسرتان تشکر می‌کنید او را برای خلق یک رابطه عاشقانه آماده می‌کنید.. اگر همسرتان لباس زیبایی برای شما در منزل می‌پوشد، غذایی درست می‌کند، از فرزندانتان نگه‌داری می‌کند و حتی اگر چادر می‌پوشد، به خانواده شما احترام می‌گذارد و … با بی‌تفاوتی از کنار آن نگذرید و نسبت به آن واکنش نشان بدهید تا موجب دلسردی و ناامیدی او نشوید. ساده و از عمق جان بگویید: « بانوی خوبم فوق‌العاده‌ هستی»، «با این لباس، خیلی ماه شدی»، «تو واقعاً خوب هستی و مرا شرمنده می‌کنی» و…

 

برای همسرتان یادداشت بگذارید

زنان به مردانی که به آن‌ها توجه می‌کنند متمایل هستند یکی از ساده‌ترین کارهایی که ثابت می‌کند شما به همسرتان توجه دارید این است که برای او یادداشت بگذارید و علاقه خود را به او برایش بنویسید. اگر صبح زود از منزل به محل کار می‌روید و همسر شما در خواب هست یک یادداشت عاشقانه برای او بنویسید، شما نیستید اما در طول روز که همسر شما این نوشته را می‌بیند سرشار از انرژی است و لحظه‌شماری می‌کند تا شما برگردید.

 

همسرتان را در آغوش بگیرید و ببوسید

در آغوش گرفتن و بوسیدن همسر، یکی از قوی‌ترین مهارت ارتباطی عاشقانه است. این راه عاشقانه، بهترین روشی است که می‌تواند  توانایی شمارا در دوست داشتن و عشق‌ورزیدن به همسرتان نشان بدهد.

آغوش مرد برای زن نشان‌دهنده این است که موردحمایت شوهر خویش است. پیشنهاد آغوش گرفتن از سمت مرد باشد برای زن عاشقانه‌تر است.

 

 

همسرتان را نوازش کنید

دستان همسرتان را بگیرید و بفشارید و حس علاقه خود را به او نشان بدهید. این کار بسیار هیجان‌انگیز و محرک است. در کنار آن از نوازش همسر غافل نشوید، حتی یک ماساژ آرام و لطیف در حال روحی زنان بسیار تأثیر گزار هست.

زنان نباید فکر کنند که لحظات خوش فقط برای دوران عقد بوده یا فقط برای زمان‌هایی است که مرد به دنبال رابطه جنسی است. این حس که زن فقط برای غریزه مرد باشد در طول زمان باعث می‌شود توانایی‌های دیگر زن نادیده انگاشته شود و زن خود را یک وسیله برای مرد ببیند! و این‌یک احساس ناخوشایند برای زن است. یک مرد خوب است که نوازش‌های عاشقانه غیرجنسی را در طول روز داشته باشد چون‌که تأثیر شگرفی در روابط زن و شوهر دارد. لمس دست‌ها و نوازش کردن زن، بسیار محرک و هیجان‌انگیز است.

 

تکنیک «فقط یک شاخه گل» را امتحان کنید

از خرید گل غافل نشوید، مخصوصاً اگر خانم یک گل خاص را دوست دارد. بو و رنگ گ و لطافت گل آرامش‌بخش و زیباست. این‌گونه خریدها برای زن‌ها معنای عاشقانه‌ای دارد و اهمیت بسیاری در ایجاد عشق در آن‌ها دارد.

 

رفتارهایی ازاین‌دست، مثل اعمالی است که زن را ازلحاظ روحی و عاطفی اغنا کرده و حس «حمایت شدن» و «موردتوجه بودن و درک شدن» را به او هدیه می‌کند. اگر شما نیز رفتارهای دیگری را می‌دانید که ما مطرح نکرده‌ایم یا در مورد این موارد نظری دارید در قسمت دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.