وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

خود ارضایی دختر و ترس از ازدواج

0

خود ارضایی دختر و ترس از ازدواج

سلامت جنسى دختر

پرسش 17. من دخترى 22ساله در آستانه ازدواج هستم. راستش چند وقتى عمل زشت خودارضايى را انجام مى دادم كه به لطف خدا توانستم ترك نمايم. حال به شدت نگران اين موضوع هستم كه نكند مشكلى برايم پيش آمده باشد و ديگر يك دختر باكره به شمار نيايم. خواستگارم پسرى مؤمن و بسيار مهربان است كه گاهى با خود فكر مى كنم او هديه خدا براى من است. اما اگر از اين موضوع مطلع شود من را براى هميشه تنها خواهد گذاشت. درمانده ام چه كنم؟ از آينده اى كه خواهد آمد خيلى مى ترسم.

 

از اين كه توانسته ايد با اراده اى قوى و توكل به خدا و توسل به ائمه معصومين (علیهم السلام)  بر اين گناه غلبه كنيد خوشحاليم و اميدواريم كه در ادامه راه نيز موفق باشيد و همواره اين نكته را در خاطر داشته باشيد كه خداوند به شما كمك خواهد كرد، آن گاه كه شما بر هواى نفستان غلبه مى كنيد و از گناه دورى مى نماييد.

در رابطه با خودارضايى بايد توجه داشته باشيد كه افشاى گناه همانند انجام خود گناه جايز نيست. بنابراين افشاى خطاهاى پنهان براى خواستگار و كسانى كه اطلاع ندارند، درست نيست و اگر براى هميشه اين عمل را ترك كرده باشيد و در جريان دفعات استمنا آسيبى به بكارت خود وارد نكرده باشيد، اميد است با گذشت زمان سلامتى خود را بازيابيد و مشكلاتى كه احتمالاً در اثر خودارضايى براى شما ايجاد شده است به تدريج از بين برود و بتوانيد ازدواج موفقى در آينده داشته باشيد.

 

توصيه مى شود كه اگر خواستگار مناسبى داريد، با آرامش اقدام كنيد و به ايشان در اين زمينه چيزى نگوييد و نگران عوارض آن هم نباشيد. خود ازدواج باعث مى شود بسيارى از نگرانى ها و استرس هاى شما برطرف شود و به آرامش و سلامتى دست يابيد.

 

گفتنى است در اثر خودارضايى خيلى بعيد است كه بكارت آسيب ببيند. در افراد مختلف ميزان الاستيسيته يا كششى بودن پرده آن متفاوت است و حتى در بعضى موارد پس از ازدواج نيز به آسانى صورت نمى گيرد، بنابراين نگران نباشيد و مطمئن باشيد اگر با محبت و سازگارى در زندگى با همسرتان زندگى را شروع كنيد ايشان هم به شما اعتماد مى كند و مسئله اى پيش نمى آيد،  اما جهت اطلاع بدانيد اين گونه موارد با صحيح بودن عقد ازدواج منافات ندارد و شوهر حق فسخ ندارد.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

 

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.