وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

خانم اصلاح طلب از خدا بترسید، حجاب حکم اسلام است !

جالب است بدانید عده ای که دم از اسلام و اصلاحات می زنند و درباطن به دنبال فساد و نابودی اعتقادات مردم هستند اینگونه شرح حالشان در قرآن کریم داده شده است:«وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ.  أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـکِن لاَّ یَشْعُرُونَ».و چون به آنها گفته شود: در روى زمین فساد نکنید گویند: جز این نیست که ما اصلاح گریم. آگاه باش که آنها فسادگرانند و لکن نمى ‏فهمند!

0

خانم اصلاح طلب از خدا بترسید، حجاب حکم اسلام است !

در روزهایی که شاهدیم افراد معلوم الحال و سکولاری با حکم الهی حجاب مبارزه می کنند متاسفانه شاهدیم برخی از چهره های سیاسی با ژست روشنفکری به حجاب زنان جامعه می تازند و آن را زیر سوال می برند. فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در اظهار نظری نابجا گفته است: « در رابطه با حجاب اجباری ما به هیچ اجباری معتقد نیستم در اسلام حتی در مورد نماز که جزوی از واجبات هست هم اجباری وجود ندارد. به هر حال حجاب به هر دلیلی به صورت قانون درآمده است. اما این برخوردها مسایلی که در این زمینه وجود دارد را تشدید می کند. شیوه برخورد این چنینی به حل مسئله کمک نمی کند و باید مسئله به صورت قانونی حل شود و نباید این را به عنوان اجبار در قانون لحاظ کنند»ـ ایسنا
متاسفانه خلط بین احکام فردی و اجتماعی یک مغالطه بزرگ در کلام ایشان است، در بحث روزه هم اجبار فردی به ظاهر نیست اما مگر کسی که در خانه روزه خواری می کند حق دارد که در ملاء عام در ماه رمضان مرتکب چنین گناه بزرگی بشود!. قطعا کسی که در مکانهای عمومی روزه خواری نماید تعزیر شرعی می شود. کشوری که بر اساس اسلام است و هزاران شهید برای اعتلای نام اسلامی آن داده  شده؛ باید قانونش هم مطابق با قرآن و اسلام باشد، چرا مسئله به این سادگی را نمی فهمید.
 رهبر انقلاب درباره حجاب در سخنرانی خود نسبت به افراد سکولار به ظاهر مسلمان که در این روزها مسئله حجاب اجباری را مطرح می کنند چنین موضع گرفته اند:

« … آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست.

[میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرص‌ومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود.

حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجابباشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج می برد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ی خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب می کنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ی خودش است، کار شخصی میکند.

آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام می گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.

حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.

امروز ما در داخل کشور، مفتخریم به حجاب زنانمان؛ زنان ما با چادر -که یک حجاب ایرانی است؛ چادر، حجاب ایرانی است- و با حجاب اسلامی، به بالاترین رتبه‌های علمی رسیده‌اند، به بالاترین رتبه‌های هنری و فرهنگی رسیده‌اند، جزو برجسته‌ترین‌ها شدند، در مسائل اجتماعی اثرگذاری کردند؛ در‌عین‌حال خانه‌داری‌شان را هم کردند، بچّه‌شان را هم تربیت کردند، شوهرداری هم کردند. این‌که ما بیاییم قوانین را همین‌طور دائم دُور بزنیم برای اینکه یک جوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمان ایجاد کنیم، خطای بزرگی است؛ یک عدّه‌ای این خطا را میکنند.»

اکنون ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته‌اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار»، مساله را به نحو خاصی طراحی می‌کنند که مخاطب، گرفتار نوعی بازیِ باخت-باخت شود.

وقتی مساله به این صورت مطرح می‌شود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده‌اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره‌ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش‌گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی می‌کند که از اسلام چهره‌ای خشن ارائه می‌گردد و موجب می‌شود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند.

نباید در دام شیطان قرار بگیریم تا نتیجه این حرفها مقابله با اسلام به اسم اسلام باشد. قطعا با وجود حکم حجاب در قرآن کریم که جزو واجبات است و همچنین نظر اسلام شناسان و فقها که در کتابهای فقهی خود به صراحت حکم حجاب را مطرح کرده اند چنین اظهار نظرهای نسنجیده ای را نمی توان از جهل دانست و این نوع حرف زدن ها مبارزه با دین و احکام الهی و بدعت هست که بخواهند بی حجابی اجباری را تئوریزه کنند!. چنین افرادی با وجود اینهمه ادله برای حجاب اگر بویی از مسلمانی برده باشند از خدا می ترسند و به این راحتی احکام الهی را در رسانه ها تغییر نمی دهند.

مقابله با احکم الهی و تفسیر نابجای آن از عمد کار پیاده نظام شیطان هست و افراد باید هشیار باشند که شیطان از زبان آنها سخن نراند، امیر المومنین درباره چنین افرادی در نهج البلاغه شریف می فرمایند:

«فَنَظَرَ بِأَعْيُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِم»؛ شيطان با چشم اين‏ها نگاه مي‏كند و به زبان اين‏ها سخن مي‏گويد. وقتي اين‏ها حرف مي‏زنند، شما خيال مي‏كنيد كه خودشان حرف مي‏زنند. اين طور نيست و در واقع شيطان است كه از زبان اين‏ها سخن مي‏گويد. «فَرَكِبَ بِهِمُ الزَّلَل»؛ آن قدر شيطان در آن‏ها نفوذ مي‏كند كه دست و زبانشان را تسخير مي‏كند و آن‏ها را به لغزش وامي دارد. «وَ زَيَّنَ لَهُمُ الْخَطَل»؛ گناهان بزرگ و زشت را براي آن‏ها جلوه مي‏دهد و زينت مي‏كند تا بدان علاقه‏ مند شوند و سراغش بروند. اين كار كسي است كه شيطان او را در قلمرو قدرت خود شريك كرده است و آن نقشي را كه بايد خودش ايفا كند به عهده اين‏ها مي‏گذارد.

جالب است بدانید عده ای که دم از اسلام و اصلاحات می زنند و درباطن به دنبال فساد و نابودی اعتقادات مردم هستند اینگونه شرح حالشان در قرآن کریم داده شده است:«وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ.  أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـکِن لاَّ یَشْعُرُونَ».و چون به آنها گفته شود: در روى زمین فساد نکنید گویند: جز این نیست که ما اصلاح گریم. آگاه باش که آنها فسادگرانند و لکن نمى ‏فهمند!

طرح چنین افکاری به اسم اسلام همان موریانه وار عمل کردن شیطان در پایه های اعتقادی جامعه اسلامی است که برخی روزنامه ها و رسانه ها از جنبه های مختلف مطرح می کنند تا این منکر الهی را معروف سازند. قطعا ترویج فکر شیطانی بی حجابی اجباری زمینه ساز فروپاشی بنیانهای اعتقادی مردم و جامعه خواهد شد و زمینه ساز فروپاشی بنیانهای اعتقادی جامعه و افزایش وحشتناک مفاسد اخلاقی خواهیم بود که همان خواسته شیطان و ایادی شیطان هست.

 

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.