وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حکم خوردن غذای کافر غیر اهل کتاب

2

حکم خوردن غذای کافر غیر اهل کتاب

مطابق نظر آيت الله سيستاني

مطابق نظر آيت الله سيستاني

مسئله 155ـ هر مسلمانی می تواند از غذایی که کافر غیر کتابی فراهم کرده بخورد مادام که نداند او دست مرطوب به آن غذا زده است و به شرط آنکه آن غذا محتوی چیز حرامی مانند شراب نباشد و گوشت و پی حکمی ویژه دارد که پس از این خواهد آمد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از کتاب فقه برای غرب نشینان، آیت الله العظمی سیستانی.

حتما بخوانيد

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

2 نظرات
  1. مبینا می گوید

    سلام یکی از اعضای خانواده ام خدا و پیامبر و ضروریات دین را رد می کند و ما در خانه نماز می‌خوانیم حکم نماز های ما در خانه ای که کافر هم هست چیست ؟آیا قبول است ؟(حتی گاهی شک میکنم فرشی که روی آن راه می‌رود نجس است یا پاک و ما روی آن فرش نماز می‌خوانیم گاهی فکر میکنم کل خانه به واسطه حضور او یا دست زدن او به اشیا حتی خشک نجس است ) و او با ما در یک سفره غذا می‌خورد و گاهی به مواد غذایی دست می‌زند آیا اگر با دست خشک به جایی یا ماده غذایی دست بزند آن ماده غذایی یا آن وسیله نجس می‌شود؟ در حالت تر یا خیس بودن چطور ؟ او گاهی چیز هایی می پزد یا آماده می‌کند که ما هم از آن میخوریم آیا اگر بدانیم با دست خشک آنرا درست کرده می‌توانیم استفاده کنیم؟ یا وقتی از قسمتی از نان استفاده می‌کند می‌توانیم از قسمتی که دست او خورده بخوریم یاباید از طرف دیگر نان بخوریم ؟ و اینکه وقتی با ما دست می‌دهد ما باید دستمان را بشوییم ؟ببخشید سوال طولانی شد عذر خواهم مقلدایت الله مکارم شیرازی هستم .

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با زبان نرم و اخلاق پسندیده برخورد کنید، اگر لازم هست با یک کارشناس و روحانی فاضل دینی صحبت کنید و تلاش کنید که شبهات ایشان برطرف شود.
      برای نحوه تعامل حتما با دفتر مرجعتان تماس بگیرید توضیحات تکمیلی را خدمت شما داشته باشند.
      وفقکم الله لکل الخیر