وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

جامعه موفق با خانواده موفق

0

جامعه موفق با خانواده موفق

رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: هیچ ساختمانی در اسلام در نزد خدا محبوب‌تر از ازدواج نیست[1].

اگر جامعه را مانند یک بدن انسان که از سلول های زیادی تشکیل یافته است، فرض کنیم. هر خانواده به منزله یک سلول برای جامعه است. اگر سلول های بدن؛ سالم باشند؛ بدن سالم خواهد بود. جامعه هم که متشکل از خانواده است، اگر خانواده سالم باشد، جامعه سالم خواهد بود. خانواده سرچشمه ای، برای دریای عظیم جامعه است.

شاید این مطالب را هم بپسندید:

خانواده محل انتقال ارزش ها به یکدیگر است، خانواده مرکز پرورش مردان بزرگ و زنان قهرمان است؛ در دامن خانواده دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان، سیاستمداران، ورزشکاران و ….. رشد و نمو پیدا می کنند.

خانواده کارآمد آثار و برکاتی دارد که این آثار نه در محیط های آموزشی حاصل می شود، نه وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها می توانند چنین اثرگذاری داشته باشند. خانواده موفق و کارآمد به حق، می تواند درمان بسیاری از آلام و اختلالات شدید روانی (که از آنها به سرطان عصبی یاد می کنند) باشد.

اتمسفر و جو حاکم بر فضای خانواده موفق و مطلوب می تواند شفابخش بسیاری از دردهای به ظاهر بی درمان افراد در خانواده باشد. بنابراین، باید تلاش کرد تا خانواده ای موفق و کارآمد داشته باشید. وقت گذاشتن، مطالعه کردن، از تجربه دیگران و مشاوره برای خانواده ای موفق داشتن، سرمایه ای گهربار است نه هزینه و اتلاف وقت.

 

۱- قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه و آله‏ وسلم  : مَا بُنِيَ بِنَاءٌ فِي الْإِسْلَامِ‏ أَحَبُ‏ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنَ التَّزْوِيجِ‏   وسائل‌الشيعه ج۱۴ ص ۳

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.