وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

تاثیر قرآن بر بدن

0

تاثیر قرآن بر بدن

آيا تحقيقاتى از سوى انديشمندان غير مسلمان در مورد تأثيرات قرآن در جسم و روح و روان انسان شده است؟ نتايج آن چگونه بوده است؟

خلاصه نتايج تحقيقات در زمينه شفابخشى قرآن: آياتى كه در اين زمينه نازل شده است بيانگر آن است كه به طور حتم تلاوت قرآن و عمل به آن از بين رفتن رذايل اخلاقى مى گردد. خداوند مى فرمايد: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنينَ» (اسراء/ 82) و نيز مى فرمايد: «قَدْ جاءَتْكُمْ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِى الصُّدُورِ» (يونس/ 57).

 

قرآن نيز به روح آرامش مى دهد: «الا بذكر الله تطمئن القلوب، يكى از مصاديق و موارد ذكر بر اساس احاديث معتبر تلاوت قرآن است. در احاديث متعدد و معتبر، امامان (ع) معناى شفاء را توسعه داده و آن را به شفابخشى جسم نيز تفسير كرده اند كه در مجموع بدست مى آيد قرآن نه تنها در روح انسان تأثير بسزايى دارد بلكه بيماريهاى جسمى را نيز با رعايت شرايط خاص خودش شفا مى دهد به عنوان نمونه خواندن آيه الكرسى نور چشم را تقويت مى كند و نيز به نگاه به قرآن و تلاوت قرآن خلاف چشم را برطرف و قوه حافظه را زياد مى نمايد.

 

در روايتى آمده هر گاه عمل درد را به آيه اى از قرآن تماس و ارتباط دهيد آن درد بهبود پيدا مى كند. گفتنى است در شفابخشى قرآن نسبت به بيماريهاى جسمى اعتقاد و باور درونى خواننده لازم و معتبر است. اعتقاد يكى از اساسى ترين شرط شفابخشى است كه در افراد نادرى يافت مى شود. در اين زمينه دانشمندان مقالات و تأليفات فراوانى به رشته قلم درآورده اند كه برخى از آنها عبارتند از:.

1 نسخه شفابخش، فضايل برخى از سوره ها ولى فاطمى، پيام آزادى.

2 روان درمانى اسلامى- درمان با قرآن محمدرضا كريمى بختيارى، گويا.

3 شفا و درمان با قرآن رضا حجتى، گلپا.

4 آثار و بركات آيه الكرسى جابر رضوانى، خادم الرضا.

5 خواص الآيات القرآن كريم محمدباقر آقا نجفى، اسماء.

6 فضايل و خواص سوره هاى قرآن كريم سيدجواد رضوى، لؤلؤ و مرجان /پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.