وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

باطل شدن غسل زیارت

0

باطل شدن غسل زیارت

فهرست این نوشتار:

مبطلات غسل واجب در نوشتار قبل مطرح شد از اینجا کلیک کنید و مطالعه نمایید. در ادامه باطل شد غسل مستحبی برای زیارت مطرح می شود .

2- در نوشتار قبل احکام و تعداد غسلهای مستحبی مطرح شد از اینجا کلیک کنید.

رساله توضیح المسائل طهارت

 

[غسل برای زیارت ]

مسأله 645 پیش از داخل شدن در حرم مکه ، شهر مکه ، مسجد الحرام ، خانه کعبه ، حرم مدینه ، شهر مدینه و مسجد پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلم مستحب ّ است انسان غسل کند و برای داخل شدن در حرم امامان علیهم السلام رجاءً غسل کند  و اگر در یک روز چند مرتبه مشرّف شود یک غسل کافی است و کسی که می خواهد در یک روز داخل حرم مکه و مسجد الحرام و خانه کعبه شود، اگر به نیّت همه یک غسل کند کافی است و نیز اگر در یک روز بخواهد داخل حرم مدینه و شهر مدینه و مسجدِ پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلم شود، یک غسل برای همه کفایت می کند و برای زیارت پیغمبر و امامان علیهم السلام از دور یا نزدیک و برای حاجت خواستن از خداوند عالم و هم چنین برای توبه و نشاط به جهت عبادت و برای سفر رفتن خصوصاً سفر زیارت حضرت سید الشهداء علیه السلام مستحب ّ است انسان غسل کند و اگر یکی از غسلهایی را که در این مسأله گفته شد به جا آورد و بعد کاری کند که وضو را باطل می نماید مثلًا بخوابد (غسل او باطل می شود و مستحب ّ است دوباره غسل را به جا آورد.

رساله توضیح المسائل امام خمینی.


حضرت آيت الله بهجت

حضرت آيت الله بهجت (رضوان الله تعالی علیه)

مسأله پیش از داخل شدن در حرم مکّه ، شهر مکّه ، مسجد الحرام ، خانه کعبه ، حرم مدینه ، شهر مدینه ، مسجد پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلم و حرم امامان علیهم السلام مستحب است انسان غسل کند و اگر در یک روز چند مرتبه مشرف شود، یک غسل کافی است ، بلکه اگر در روز غسل کند، می تواند این اعمال را در شبی که متصل به آن است نیز انجام دهد و هم چنین به عکس ؛ و برای زیارت پیغمبرصلی اللّه علیه و آله و سلم و امامان علیهم السلام از دور یا نزدیک ، مستحب است انسان غسل کند.

اگر یکی از غسلهایی را که در این مسأله گفته شد به جا آورد و بعد کاری کند که وضو را باطل می نماید، مثلًا بخوابد، غسل او باطل نمی شود ولی مستحب است دوباره غسل را به جا آورد.

شاید این مطالب را هم بپسندید:

تذکر داده می شود که هیچ یک از غسلهای مستحب ، کفایت از وضو نمی کند.

رساله توضیح المسائل آیت الله بهجت.


طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

محدوده زمانی اعتبار غسل زیارت

پرسش : غسل زیارت تا چه زمانی معتبر می باشد؟
پاسخ : معمولا اگر غسل زیارت را روز انجام دهند تا آخر روز و اگر شب باشد تا آخر شب ( طلوع صبح ) معتبر می باشد. استفتائات آیت الله مکارم شیرازی.

 

لینک کوتاه مطلب: http://goo.gl/WTER3t

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد



کلید:  باطل شدن غسل زیارت چگونه است باطل شدن غسل زیارت باطل شدن غسل زیارت باطل شدن غسل زیارت باطل شدن غسل زیارتباطل شدن غسل زیارت  باطل شدن غسل زیارت باطل شدن غسل زیار

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.