وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

اگر دست ندادن با نامحرم بی ادبی حساب شود

0

اگر دست ندادن با نامحرم بی ادبی حساب شود

متاسفانه برخی به بهانه های واهی دنبال این هستند که گناه و رفتر خود را توجیه کنند، مثلا مطرح می کنند که اگر دست ندادن با نامحرم بی ادبی حساب شود آیا می توانیم با نامحرم حتی بدون قصد لذت دست بدهیم؟!، به فتوای تمام فقها این کار جایز نیست و حرام می باشد. جای تعجب و سوال اینجاست که  چرا از سمت دیگر به قضیه نگاه نمی شود و آن هم اینکه اگر گناه شود و به عقاید ما و شما عمل نشود این عین بی ادبی و بی احترامی هست. طرف مقابل باید بداند و یاد بگیرد به عقاید دینی و حریم الهی احترام بگذارذ و از دست دادن بپرهیزد، قطعا شکستن حریم الهی بزرگترین گناهان و توهین ها به مقام انسان هست!.

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

س: در برخى از كشورهاى اسلامى دست‌دادن مرد با زن امرى عادى است و ممانعت از اين كار به نحوى توهين به طرف مقابل تلقى مى‌گردد. استدعا دارد حكم شرعى در اين‌باره را بيان فرماييد.

ج) دست‌دادن مرد با زن اجنبى و لمس بدن زن بر مرد اجنبى، شرعاً حرام است و امتناع از اين عمل به اظهار اينكه چنين برخوردى جزو دستورات دينى اسلام است هيچ‌‌گونه تلقى توهين به طرف مقابل نخواهد شد و مسلمين موظفند عمل به وظايف شرعى را مقدّم بر همه امور خود بدارند و به هر بهانه اقدام به ترك واجب يا فعل حرام نكنند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.

حتما بخوانيدویژه نامه نگاه و ارتباط محرم و نامحرم

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.