وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

اهمیت یقین به مقدر شدن تقدیرات در شب قدر

0

اهمیت یقین به مقدر شدن تقدیرات در شب قدر

اگر کسی امشب بخواهد سبک زندگیش را عوض کند و تقدیرات تازه را بگیرد، باید باور داشته باشد که به این تقدیرات نیاز دارد تا بتواند تقدیراتش را عوض کند؛ و گرنه همین صرفاً شنیدن منجر به تصمیم نمی شود.
این یک باور می خواهد. یک یقین می خواهد که انسان بتواند تقدیرات را دریافت کند. کسی که باور و یقین  ندارد، تغییر و تصمیمی هم نمی­گیرد. علت اینکه برخی نمی توانند از شب قدر برداشت بکند، این است که یقینشان کم است؛ باورشان ضعیف است؛ ایمانشان ضعیف است.

من یک حرف غمناک بزنم برای شما: خیلی ها می آیند در این احیاها شرکت می کنند و هنوز تصمیم نگرفته اند که یک زندگی انسانی داشته باشند و تا آخر هم رد می شوند می روند باز به همان سبک زندگی قبلی ادامه می دهند.
   اگر شما هم از اینها هستید باید بدانید که راه برون رفت از این وضعیت این است که تردیدهایتان را از بین ببرید؛ تردیدها چگونه از بین می رود؟ شما ممکن است راجع به عقائد سؤال و شک داشته باشید؛ خدا برایتان جا نیفتاده باشد؛ معصومین جا نیفتاده باشند؛ آخرت جا نیفتاده باشد؛ پشت سرهم میایی و درجلسات شرکت میکنید و مطالبی را می شنوید؛ خیلی هم دوست هم دارید حرکت کنید.

اما باید بدانید که برای حرکت،  شما کفرآمیزترین سؤالهایتان را هم اشکال ندارد که پیش یک متخصص مطرح کنید و جواب آن را بیابید. آن وقت است که قدرت و نشاط پیدا می کنید؛ بال در می آورید. راحت می توانید حرکت کنید و بروید؛ اما نباید هیچ شکی را دردلتان باقی بگذارید؛  اگر کسی در دلش تردید هست، باید  زودتر آن را برطرف کند. 

منتظران منجی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.