وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

انحرافات احمد الحسن بصری کذاب/توهین و اهانت احمد بصری به پیامبر اکرم صل الله علیه و آله!

0

انحرافات احمد الحسن بصری کذاب/توهین و اهانت احمد بصری به پیامبر اکرم صل الله علیه و آله!

احمد بصری: پیامبر (ص) بی‌سواد بود و هر کس بگوید سواد خواندن و نوشتن داشت غالی است!
احمد بصری در کتاب ” عقائد اسلام و از تو درباره روح می پرسند” راجع به پیامبر اکرم اینگونه می نویسد:

این موضوع بیان می کند که اشکالی ندارد که محمد رسول الله (ص) امی باشد و نخواند و ننویسد و اشکالی ندارد که ایشان متون تورات و انجیل را نداند یا آن را حفظ نباشد. هر کس مدعی خلاف این شود، غلو کننده است و خودش را دچار موضوعی کرده است که دلیلی برای آن ندارد و تنها هوای نفس، این افراد را به چنین سخنی واداشته است…

به همین دلیل این موضوع را روایت کرده اند که کسی ایشان را در حال خواندن و نوشتن ندیده است. بنابراین حتى اثبات اینکه ایشان توانایی خواندن و نوشتن داشته اند، فایده ای برای منتفی کردن امکان اینکه رسول، یا خلیفه ی خداوند در زمین، در عمل نمی خواند و نمی نوشت (یعنی أمی بود) ندارد. محمد رسول الله (ص)به صحیفه هایی از تورات موسی نیازمند بود که برایش نقل شود و ایشان و على السلام نسبت به خواندن آن توانایی نداشتند؛ چرا که این صحیفه ها به زبان دیگر غیر از عربی بود. این موضوع، مطلب مهمی را که برخی افراد مدعی می شوند که حجت خدا باید همیشه و در همه حالتها باید همه ی زبان ها را بداند، نفی می کند… ایشان در این عالم، مانند بقیه مردم، مسائل زیادی را نمی‌داند.

عقائد اسلام و از تو درباره روح می پرسند؛ احمد الحسن؛ ص193

احمد الحسن
احمد الحسن

این در حالی است که حتی طرفداران و پیروان احمد الحسن نیز اذعان می کنند این اعتقاد که پیامبر صل الله علیه و آله سواد خواندن و نوشتن نداشتند  اعتقاد وهابیون و انسان های نادان امروزی است و چنین اشخاصی در روایات شیعه توسط حضرت رضا(ع) لعن شده انت و طبق آیات قرآن پیامبر صل الله علیه و آله ذاتا توانایی تلاوت و خواندن کتب الهی را داشته است و با هفتاد و سه زبان صحبت می‌کردند.

حال باید پرسید اتباع احمد با کدام عقلی حاضر می شوند مرید چنین انسان شیادی بشوند که به خاطر بی‌سوادی و ناتوانی خودش اینگونه به پیامبر و ائمه علیهم السلام توهین می‌کند و آنان را بی‌سواد خطاب می‌کند ؟

و این در حالی که خود اتباع وی به نادانی و ملعون بودن وی اعتراف کرده ولی باز هم  دجال بصره را به عنوان امام قبول دارند؟

ولیعصر/.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.